سند استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت تا ۲ماه دیگر نهایی می‌‌شود

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سند استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت با رویکرد عدم انحصار تا دو ماه آینده نهایی می شود.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، سجاد بنابی، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به برنامه ریزی پروژه‌های توسعه‌ای زیرساخت ارتباطی کشور گفت: سند استراتژی شرکت ارتباطات زیرساخت با رویکرد عدم انحصار و خصوصی کردن امور تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه‌ای وارد نشود، تهیه و نهایتاً تا یکی ۲ ماه آینده نهایی خواهد شد.

بنابی افزود: در لایه برنامه ریزی و سیاستگذاری کشور مانند سند چشم انداز برنامه توسعه ششم و سند قانون بودجه سالیانه کشور ، متولی توسعه ICT در کشور مشخص شده است اما در اجرای این سند تناقضاتی دیده می‌شود و تا زمانی که تناقض‌ها برطرف نشود ما بر ریل پیشرفت و توسعه حرکت نخواهیم کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سهم ICT از GDP یا تولید ناخالص ملی در کشور کمتر از ۲ درصد است و این درحالی است که لازمه تحول دیجیتال در کشور، بالغ‌تر شدن وضعیت موجود فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش سهم آن از تولید ناخالص ملی است.

وی با اشاره به رویکردهای کشورها به اینترنت، ریشه و عامل به نتیجه نرسیدن پروژه‌ها را عدم تبیین کافی رویکرد نظام به توسعه ICT دانست و ادامه داد: ما با برطرف کردن چالش‌های قانونی طی یکی دو سال گذشته، سعی کردیم تا تولید کننده محتوا در این فضا، گرفتار ناهماهنگی‌های مربوط به مجوزهای کسب و کار نباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا