قطع بیش از ۱۱۱ هزار سیمکارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی

در جهت ساماندهی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، ۱۱۱ هزار و ۴۴۹ سیمکارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی از طریق ارسال پیامک‌های تبلیغاتی قطع شده است.

مجله آنلاین موبنا – پیامک‌های ارسال شده از خطوط شخصی یکی از راه‌های ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا به بیان دیگر مزاحمت‌های پیامکی است که برخورد با این دست پیامک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
در همین راستا، طبق آخرین آمار بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا روز ۱۳ اسفند ماه، ۱۱۱ هزار و ۴۴۹ سیمکارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.
طبق اعلام این سازمان، سامانه # ۸۰۰* و سامانه ۱۹۵ در دسترس مشترکین قرار دارد تا پیامک‌های تبلیغاتی، ارزش افزوده یا سایر دیگر پیامک‌های مزاحم را برای پیگیری اطلاع رسانی کنند، به گونه‌ای که مشترکین می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********۰۲۱ و ********۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰ و ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند یا از طریق آن با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* می‌توانند دریافت پیامک بر روی سیمکارت خود را فعال یا غیر فعال کنند.
به گزارش خبرگزاری میزان، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع شد و اپراتور‌های تلفن همراه موظف شدند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا مشترک بتواند دریافت پیامک‌های انبوه خود را مدیریت کند.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا