کاهش ۱۱ درصدی قیمت سکه

کشتی‌آرای گفت: قیمت سکه ظرف یک هفته ۱۱ درصد کاهش یافته و حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

مجله آنلاین موبنا – محمد کشتی آرای در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی طلا یک دلار کاهش داشته و از سوی دیگر نرخ دلار با کاهش بها نسبت به روز گذشته وارد کانال ۱۲ هزار تومان شده است قیمت سکه نیز روند کاهشی به خود گرفته است. بطوری که نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام با کاهش تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و سکه تمام با طرح قدیم به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: این شرایط باعث شده تا قیمت سکه ظرف یک هفته ۱۱ درصد کاهش یابد و حباب سکه به ۴۰۰ هزار تومان برسد. باید توجه داشت، زمانی که قیمت‌ها نزولی می‌شود خرید و فروش و تعداد متقاضیان به دلیل ترس از شرایط کاهش می‌یابد.
کشتی‌آرای در مورد شرایط بازار آخر سال هم گفت: البته این موضوع بستگی زیادی با سیاست‌های ارزی بانک مرکزی دارد اما با توجه به اینکه در این امر عرضه و تقاضا دخیل هستند و واگذاری نوبت یک ساله سکه را در پیش رو داریم می‌توان انتظار داشت که ثبات در بازار حاکم شود.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره قیمت انواع سکه گفت: در حال حاضر نرخ نیم سکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی ۸۳۰ هزار تومان و قیمت هر گرم سکه ۱۸ عیار نیز ۴۰۰ هزار تومان است.

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا