شکایت «KFC حلال» از KFC آمریکا و BBC: درخواست غرامت ۱۰۰ میلیارد تومانی

شرکت کی. اف. سی حلال ایرانیان به عنوان شریک و نماینده رسمی کی. اف. سی حلال ترکیه از KFC آمریکا به اتهام «تبانی» و «کلاهبرداری» شکایت کرد.

مجله آنلاین موبنا – شرکت ترکیه‌ای KFC حلال ادعا کرده امتیاز انحصاری استفاده از عنوان «کی. اف. سی حلال» صرفاً متعلق به این شرکت است و کمپانی یامی آمریکا حق استفاده از این عنوان را در کشورهای اسلامی ندارد.
این شرکت در ادامه‌ی ادعای خود تصریح کرده «KFC آمریکا در برخی کشورهای اسلامی از کلمه «حلال» برای توصیف غذاهایش استفاده نمی کند بلکه دقیقاً با سوءاستفاده اسم نام و بِرند کی. اف. سی حلال فعالیت می کند که این کار، مصداق کلاهبرداری است.
نمایندگی رسمی این شرکت تُرک در ایران همچنین از شبکه‌ تلویزیونی بی. بی. سی فارسی به اتهام نشر اکاذیب و تبانی در دادسرای امور بین الملل ایران شکایت و درخواست دریافت خسارت صد میلیارد تومانی کرده است.
عباس پازوکی مدیرعامل شرکت کی. اف. سی حلال ایران با تأیید شکایت شرکت متبوعش از KFC آمریکا و بی. بی. سی فارسی به خبرگزاری تسنیم گفت: متأسفانه آمریکایی ها و انگلیسی ها با فریب و زورگویی در اقتصاد، کار خود را پیش می برند و ما تصمیم گرفتیم جهت روشن شدن تکلیف و ممانعت از تخلفات صورت‌گرفته، رسماً شکایت قضایی کنیم.
وی با پرهیز از بیان جزئیات بیشتر درباره این پرونده، تصریح کرد: فعلاً بهتر است تا طی مراحل قضایی چیزی نگویم تا کارها در یک روند حقوقی پیش رود چرا که پرونده پیچیده‌ای است و ما هم مستندات خود را تحویل دستگاه قضایی داده‌ایم و منتظریم تا مراحل قانونی آن طی شود.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا