دستکاری در نظرسنجی برنامه‌های محبوب صداوسیما!

وزیر ارتباطات از بررسی گزارش مربوط به تغییرات رخ‌داده در ر نظرسنجیِ انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال صداوسیما خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – تعداد زیادی از کاربران اپراتورهای تلفن همراه طی دو روز گذشته اعلام کردند پیامک تأیید رأی به یک برنامه‌ی تلویزیونی برایشان ارسال شده، در حالی که آن‌ها اصلاً در این رأی‌گیری شرکت نکرده بودند و یا رای‌شان برنامه دیگری بوده است. این موضوع از اختلال در سامانه رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم حاکی بود.

ارسال این پیامک‌ها و تغییر نام برنده‌ی برنامه تلویزیونی موجب شده کاربران نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند؛ اینکه چطور نام یکی از برنامه‌های نامزد شده با دیگری در مدت زمان کوتاهی جابه‌جا شده و حتی برخی از کاربرانی که ادعا می‌کنند رأی آن‌ها برنامه‌ی دیگری بوده است، چطور با ارسال پیامک تغییری در رأی آن‌ها ایجاد شده، هنوز مشخص نیست.

با وجود این، روابط عمومی معاونت سیما در خبری اختلال در سیستم رأی‌گیری را تأیید کرد و آن را به استقبال مردم از نظرسنجی نسبت داد. در این خبر اعلام شده است، «رای‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم که از ۲۳ بهمن شروع شد، تا پنجشنبه ۹ اسفند بیش از ۴۰ میلیون رأی در سامانه USSD و روبیکا به خود اختصاص داد، اما ایجاد اختلال در این سامانه حاشیه ساز شد.»

البته به‌دنبال ایجاد اختلال در سامانه، برگزارکنندگان جشنواره تصمیم گرفته‌اند آرای مردمی را تا ساعت ۲۴ پنج‌شنبه لحاظ کرده و روند رأی‌گیری مردمی تا زمان برطرف شدن مشکل، متوقف شود. روابط عمومی معاونت سیما هم‌چنین اعلام کرده، اصالت آرای رسیده در بازه زمانی بروز اختلال، در حال بررسی است. روند رأی‌دهی نیز مطابق روال گذشته از دوشنبه مجدداً آغاز و تا پیش از اختتامیه ادامه خواهد داشت.

‎در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرده که تصاویر زیر، گویای بخشی از اتفاقاتی است که در نظرسنجیِ انتخاب محبوب‌ترین برنامه سال صداوسیما، رخ داده است. گزارشِ بررسی تکمیلی در حال نهایی شدن است. نتایج برای رسیدگی به صداوسیما و پلیس فتا ارسال خواهد شد.

دستکاری در نظرسنجی برنامه‌های محبوب صداوسیما!

دستکاری در نظرسنجی برنامه‌های محبوب صداوسیما!

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا