پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف ۸ تریبوتو» (+عکس)

این خودرو می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و البته باید توجه داشته باشید چنین شتاب قابل ملاحظه‌ای بدون کمک گرفتن از سیستم‌های الکتریکی موتور امکان پذیر نبوده است.

موبنا – علاقمندان به اتومبیل‌های فِراری با مدل «۴۸۸ جی‌تی‌بی» آشنایی دارند و این شرکت ایتالیایی هم اکنون محصول جدیدی با نام «اف۸ تریبوتو» را معرفی کرده است. فِراری برای این خودروی منحصر به‌فرد و زیبا از موتور ۳.۹ لیتری دوگانه توربو مدل V8 استفاده کرده است تا بار دیگر این کمپانی بتواند در خانواده خودروهای لوکس و پیشرفته محصول متفاوتی را برای نمایشگاه بین‌المللی ژنو که هفته آینده برگزار می‌شود، در اختیار داشته باشد.

پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف 8 تریبوتو» (+عکس)

هم اکنون تصاویر این خودرو به صورت رسمی منتشر شده است و البته زمانی که «اف۸ تریبوتو» را نگاه می‌کنید شباهت‌های ظاهری فراوان بین این خودرو و مدل قبلی آن را می‌بینید. نکته مهم این است که باید توجه داشته باشید فِراری طی شش سال گذشته از یک فضای ثابت و مشخص برای عکاسی آتلیه‌ای خودروهای جدید خود استفاده کرده است و به همین خاطر ممکن است فضای پیرامون این خودروی جدید برای شما تکراری به نظر برسد. نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی مدل «۴۵۸ اسپچاله» در این استودیو سوژه عکاسی کمپانی فراری شد و سپس مدل‌های دیگر از «کالیفرنیا تی»، «۴۵۸ اِی اسپایدر» و «پورتوفینو» گرفته تا «۸۱۲ سوپرفَست»، «اف۱۲ اسپچال ادیشن» و … برای عکاسی نهایی به این استودیو رفتند.

پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف 8 تریبوتو» (+عکس)

این خودروی جدید مجهز به موتور دوگانه توربو ۸ سیلندر سومین نسل بعد از نخستین خودروی فِراری مجهز به این موتورها محسوب می‌شود و شرکت ایتالیایی تصمیم گرفته است آخرین خودرو در این نسل را سال ۲۰۵۵ روانه بازار کند.

پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف 8 تریبوتو» (+عکس)

این طور که شکل ظاهری «اف۸ تریبوتو» نشان می دهد، این محصول مانند اعضای قدیمی تر خانواده فِراری یک پل جدید در زبان طراحی محسوب می‌شود. شکل کلی بدنه به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ است و این اتفاق در حالی صورت گرفته است که طراحی هر یک از قطعات به صورت جداگانه بی‌نظیر است تا یک اتومبیل متفاوت معرفی شوند. فِراری می‌گوید برای طراحی این محصول حتی روی تک تک پیچ‌های به کار رفته در آنها هم کار کرده است و نتیجه این اتفاق تفاوت‌های بصری کاملا مشهود نسبت به دیگر خودروهای مشابه است.

پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف 8 تریبوتو» (+عکس)

ترمز این خودرو نسبت به مدل قبلی تقویت شده است تا سرعت بالای آن را کنترل کند. موتور ۳.۹ لیتری «اف۸ تریبوتو» توانی معادل ۷۱۰ اسب بخار تولید می‌کند و فِراری ادعا کرده است اگزوزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا انرژی خروجی تولید شده در موتور را مدیریت کنند.

این خودرو می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و البته باید توجه داشته باشید چنین شتاب قابل ملاحظه‌ای بدون کمک گرفتن از سیستم‌های الکتریکی موتور امکان پذیر نبوده است. حداکثر سرعتی که می‌توانید با این خودرو تجربه کنید ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است و به طور حتم این اعداد و ارقام توجه هر فرد علاقمند به اتومبیل را به خود جلب می‌کند.

پیشرفته‌ترین خودروی فِراری عرضه شد: «اف 8 تریبوتو» (+عکس)

این محصول نسبت به مدل قبلی ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر ساخته شده است و به همین خاطر رانندگی با آسان آسان‌تر شده است. شرکت فِراری همچنین دو حالت رانندگی جدید با نام‌های «مسابقه» و «تقویت کننده دینامیک» را در منوی اصلی اضافه کرده است تا راننده با توجه به شرایط پیرامون بهترین تصمیم را برای حرکت بگیرد. طراحی قسمت داخلی بدنه هم تغییر کرده است و در کنسول مرکزی یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی تعبیه شده است که سرنشینان به کمک آن می‌توانند با صرف کمترین زمان، به هم امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

«اف۸ تریبوتو» هفته آینده در نمایشگاه «ژنو موتور شو» برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و هنوز قیمت نهایی و زمان ورود آن به بازار اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا