ضرورت سرمایه‌گذاری صنعت در حوزه رباتیک

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که مرزهای منافع ایران را دانش تعیین می‌کند، کشور را دارای ذخایر انسانی ماهر در حوزه رباتیک دانست و ابراز امیداوری کرد امکان تولید تست و به‌کارگیری صنعت رباتیک در دولت فراهم شود.

مجله آنلاین موبنا – نصرالله جهانگرد در افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران که امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به نماد آرش کمانگیر در لوگوی این جشنواره، اظهار کرد: تیر در دستان آرش کمانگیر نماد دانش است و پرتاب تیر نیز به نشانه پرتاب دانش وجود آرش صورت گرفته است، هر جا افق دانش آرش کمانگیر نشان‌گذاری کند، مرز منافع ایران است.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در جشنواره رباتیک و با بیان اینکه منافع ایران را دانش شما تعیین می‌کند، یادآور شد: تمام کسانی که امروز دانش و فنی به این سرزمین اضافه می‌کنند، در حال گستراندن مرز منافع ایران هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علم رباتیک را ترکیبی از بسیاری از رشته‌ها از جمله فیزیک، الکترونیک، مکانیک و نرم‌افزار مخابرات، سایبرنتیک و مسائل بیولوژیک و غیره دانست و تاکید کرد: علم رباتیک توسعه دست انسان در کنترل جهان مادی است؛ حالا چه به صورت نرم افزار و چه به صورت سخت افزار باشد.

جهانگرد، همچنین مرز دانش و کاربرد رباتیک را بی‌نهایت دانست و توضیح داد: با توجه به جذابیت این رشته، دارای نیروی انسانی خلاق در دانشگاه‌ها و مدارس هستیم، این در حالی است که ذخایر انسانی ماهر شرط اول و استراتژیک در این حوزه است.

وی ابراز امیدواری کرد که در دولت امکان تولید و تست و به‌کارگیری صنعت رباتیک بیشتر شود و به کاربردی‌سازی نیز نزدیک‌تر شود.

وی ضمن تاکید بر کاربرد علم رباتیک در حوزه‌هایی همچون معدن، کنترل مسائل آب، کنترل ترافیک و غیره، یادآور شد: سرمایه‌گذاری صنعت در این حوزه باید اتفاق افتد تا به دنبال آن شاهد شکوفایی بیشتر صنعت رباتیک باشیم، ضمن آنکه ظرفیت نمایشگاهی نیز به شکل‌گیری روابط عرضه و تقاضا در این عرصه کمک می‌کند.

تخفیف ۵۰ درصدی به شرکتهای دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران

بهمن حسین‌زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در نیز در این مراسم حضور داشت و ضمن اشاره به امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر تخفیف ۵۰ درصدی به شرکتهای دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه، خاطر نشان کرد: در رویدادهای مختلف فناورانه میزبان شرکتهای دانش‌بنیان خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به برگزاری مسابقات رباتیک دانشگاه آزاد در فروردین ماه و نمایشگاه اینوتکس در مرداد ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، افزود: همچنین نمایشگاه کسب‌وکار و استارتاپ‌ها در تیرماه، الکامپ در مردادماه، تله‌کام در مهرماه و نمایشگاه پژوهش در آذرماه و نمایشگاه “اپ‌های پرداخت” در سال آینده برگزار خواهد شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا