پهنای باند ۱۲۰ گیگابایتی اینترنت در استان سمنان وجود دارد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور بابیان اینکه استان سمنان ازلحاظ زیرساخت دارای رتبه دوم کشور است، گفت: پهنای باند اینترنت این استان ۱۲۰ گیگابایت است.

موبنا – مرتضی براری در دیدار خود با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی بابیان اینکه استان سمنان ازلحاظ زیرساخت دارای رتبه دوم کشور بوده و یک شبکه‌ پایدار در این استان فراهم شده است، ابراز کرد: ۱۲۰ گیک پهنای باند اینترنت در استان وجود دارد که مقدار کمی از آن استفاده می‌شود، در دنیا از پهنای باند تولید ثروت کرده و ما نیز قصد داریم این مهم را در سمنان محقق سازیم.

وی افزود: استان سمنان دارای ظرفیت‌های بالقوه در اقتصادهای صنعت و معدن و گردشگری بوده و باید از این ظرفیت نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: با استقرار استارت آپ‌ها در روستاها تلاش خواهیم کرد تا اقتصاد این مناطق را متحول سازیم.

براری تاکید کرد: موج انقلاب جهان صنعتی چهارم دنیا در راه است و ما نیز باید از تمامی ابعاد آماده بهره‌برداری از این فرصت باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه‌ها مراکز اصلی تقویت اقتصاد هر کشور هستند و با توجه به آمارها، ایران قطب هفدهم اقتصاد دنیا است، افزود: این مهم باید از طریق دانشگاه‌ها تقویت شده و روند صعودی خود را به انجام رساند، لذا دانشگاه های استان سمنان می‌بایست سهم خود را در اقتصاد دنیا و کشور مشخص سازند، از سوی دیگر باید اقتصاد، مبتنی بر خلاقیت باشد و در تحقق این امر، دانشگاه ها نقش اساسی خواهند داشت،

رئیس سازمان فضایی کشور بیان کرد: استان سمنان به صورت هفتگی از طریق ماهواره‌های مختلف رصد و تحلیل می‌شود، لذا این استان سرشار از جاذبه‌های خاص گردشگری بوده که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا