صندلی هواپیماها هوشمند می شوند (+عکس)

یک شرکت انگلیسی طرح اولیه صندلی های هوشمند را برای هواپیماهای ایرباس طراحی کرده است. هر مسافر می تواند به وسیله یک اپلیکیشن دما، ارتعاش و فشار صندلی خود را تنظیم کند.

موبنا – شرکت انگلیسی LAYER نمونه اولیه صندلی را برای کابین های تجاری هواپیماهای ایرباس طراحی کرده که مناسب سفرهای کوتاه یا میان مدت است. این شرکت ادعا می کند صندلی های طراحی شده بسیار راحت هستند.

به هرحال طرح اولیه صندلی مذکور «Move» نام گرفته و از نوعی فیبر هوشمند ساخته می شود که به حسگرهای هوشمند متصل است. به این ترتیب مسافر می تواند دما، ارتعاش و فشار  صندلی را به وسیله اپلیکیشنی در موبایل خود تنظیم کند.

صندلی هواپیماها هوشمند می شوند (+عکس)

همچنین این اپلیکیشن به مسافر اعلام می کند چه زمانی باید از جا برخیزد و کش و قوسی به بدن خود بدهد یا جرعه ای آب بنوشد.

نمونه اولیه این صندلی یک  مبلمان هواپیمایی شیک است. این صندلی ها برای مسافران عصر جدید طراحی شده و در همین راستا یک جیب مخصوص برای قراردادن لپ تاپ یا تبلت در صندلی تعبیه شده که جنس پارچه ای حساس به فشار دارد. هنگامیکه دستگاه الکترونیکی از داخل جیب برداشته می شود، پارچه آن واکنش نشان می دهد.

صندلی هواپیماها هوشمند می شوند (+عکس)

این صندلی به عقب خم نمی شود بنابراین مزاحمتی برای مسافران پشت سر ایجاد نمی شود، علاوه بر آن حالات مختلفی در صندلی در نظر گرفته شده که یکی از آنها ماساژ است.

طبق ادعای شرکت صندلی های مذکور بسیار سبک هستند بنابراین از وزن هواپیما می کاهند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا