استفاده از هوش مصنوعی برای درمان آرتروز

محققان برای اولین بار از هوش مصنوعی برای پی بردن به نحوه پیشرفت بیماری آرتروز در بدن کودکان و میزان احتمال بهبود آنها کمک گرفته اند.

موبنا – آرتروز یکی از بیماری های خطرناکی است که احتمال ابتلای کودکان به آن وجود دارد و در شرایطی که بعضی از کودکان مبتلا در گذر زمان بهبود می یابند، بیماری برخی از آنها نیز بدتر شده و به مراقبت های جدی پزشکی نیاز پیدا می کنند.
یک روش جدید مبتنی بر خودآموزی رایانه ها و هوش مصنوعی، پیش بینی این موضوع که کدامیک از کودکان مبتلا به آرتروز بهبود یافته و کدامیک به درمان نیاز پیدا می کنند را مشخص می کند. این اولین بار است که پیش بینی شرایط آتی کودکان مبتلا به آرتروز با چنین دقتی ممکن می شود.
محققان دانشگاه تورنتو با جمع آوری اطلاعات پزشکی ۶۴۰ کودک مبتلا به آرتروز طی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ موفق به ابداع این روش درمانی شده اند و در نهایت الگوی هوشمند خود را طراحی کرده اند.
در این روش با بررسی استخوان های نواحی مختلف بدن مانند انگشتان، مچ دست، مچ پا، زانو و غیره می توان کودکان را بر حسب شرایطی که در آینده پیدا می کنند، گروه بندی کرد. انتظار می رود در آینده با افزایش دقت این روش، از هزینه ها و مدت زمان لازم برای درمان این بیماری مهلک کاسته شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا