کسب و کارهای نوپا و استارت آپ های بومی فارس حمایت می شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در جلسه ای با اعضای هیات رییسه اتاق اصناف این استان، موفقیت استارت آپ های بومی استان را در گرو حمایت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی از جمله صنف های فعال در استان دانست و خواستار چتر حمایتی اتاق اصناف برای کسب و کارهای بومی استان شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: جز با هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش اکوسیستم استارت آپی استان، کسب و کارهای بومی استان رشد نکرده و قدرت رقابت با کسب و کارهای غیر بومی را نخواهد داشت.
سهرابی با بیان اینکه رشد چشمگیر و روز افزون فناوری اطلاعات مجالی برای مقاومت کسب و کارهای سنتی جهت تبدیل و تطبیق آنها با تکنولوژی روز نمی گذارد خواستار این شد که با تکیه بر امکانات اتاق اصناف و ظرفیت های استارت آپ های فارس، عقیده بازار و سرمایه گذاری سنتی در استان را متناسب با رشد تکنولوژی به سمت روش های جدید سوق داد.
وی افزود: باید در گام اول فراخوانی جهت شناسایی کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپی فعال حوزه خدمات استان برگزار شود و پس از انجام ارزیابی های لازم، داده ها و اطلاعات اتحادیه ها و صنف های مختلف در اختیار آنها گذاشته شود تا این کسب و کارها بتوانند فعالیت خود را گسترش داده و آماده حضور در بازارهای داخلی و خارجی شوند.
مدیرکل ICT استان فارس در ادامه پیشنهاد کرد در یکی از کمیسیون های چند گانه اتاق اصناف استان کارگروهی جهت حمایت از کسب و کارهای بومی استان تشکیل شود که این موضوع مورد موافقت اعضای هیات رییسه اتاق اصناف فارس قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا