۷۱ هزار میلیارد ریال وام به شرکت های دانش بنیان پرداخت شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: براساس آخرین گزارش بانک مرکزی در ۹ ماهه سال جاری ۷۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده که رکورد جدیدی در این زمینه است.

موبنا – سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در دولت تدبیر و امید تا سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت کرده بود در حالی که در ۹ ماه اول امسال ۷۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت ها پرداخت شد.
وی اضافه کرد: این میزان پرداخت تسهیلات نشان دهنده رشد سریع شرکت های دانش بنیان و حمایت های دولت از آنها است به گونه ای که هم اکنون بسیاری از این شرکت ها به واحدهایی با درآمد چند هزار میلیاردی تبدیل شده اند.
ستاری همچنین گفت: این شرکت ها یک اکو سیستم جدید را در کشور شکل می دهند ولی مهم تر از آن ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آنها است.
وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف این اکوسیسم ها از جمله در قزوین نبود سرمایه گذاران خطرپذیر است و امیدواریم به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران در عرصه شرکت های دانش بنیان باشیم.
ستاری با اشاره به برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از این شرکت ها، گفت: برنامه های گسترده ای برای سال آینده در زمینه توسعه استارت آپ ها و شتاب دهنده ها و کمک به رشد میزان فروش محصولات آنها پیش بینی و طراحی شده است.
این مسئول اضافه کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال آینده همانند گذشته با جدیت بیشتری پیگیری می شود و برنامه های مفصلی در معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای فراهم کردن نیروی انسانی مورد نیاز این اقتصاد جدید در کشور طراحی شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: امیدواریم نسل جدیدی از کارآفرینان که از طریق شرکت های دانش بنیان به اقتصاد کشور تزریق می شوند در سالهای آتی رشد قابل توجهی داشته باشند.
ستاری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در کشور دستاوردهای جدیدی داشته اند،افزود: این دستاوردها همگی با تکیه بر دانش جوانان تحصیل کرده کشور به دست آمده و اکوسیستم ویژه ای در این زمینه در حال شکل گیری است.
وی در خصوص تقویت بنیه مالی شرکت های دانش بنیان کوچک نیز گفت: دولت به نوبه خود می تواند از طریق صندوق نوآوری، صندوق پژوهش و فناوری و برنامه های معاونت به این واحدها کمک کند آنچنان که در سالهای گذشته نیز کمک های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا