وضعیت و مشکلات ارتباطی جاده‌های آذربایجان‌شرقی بررسی شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در جلسه کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران این استان گفت: اپراتورهای فعال در استان به تعهد خود در ایجاد پوشش تلفن همراه در جاده‌ها عمل کرده و حتی در برخی نقاط بیشتر از تعهدشان نیز پوشش را برقرار کرده‌اند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، در این جلسه که با حضور نمایندگان اداره کل مدیریت بحران استان، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برگزار شد، مهدی خرامش سرپرست اداره کلICT استان با اشاره به درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی جاده‌های استان، دستور کار این جلسه را بررسی وضعیت و مشکلات ارتباطی راه‌های استان بیان کرد و افزود: اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در اکثر جاده‌های استان به تعهد خود عمل کرده و وضعیت مطلوبی در بحث پوشش جاده‏‎ای تلفن همراه داریم.

وی با اشاره به وجود مشکلات کم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط اظهار کرد: بایستی دلیل این مشکلات بررسی و در جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

خرامش افزود: با توجه به توپولوژی شبکه‌های تلفن همراه، در برخی مواقع هنگام سوئیچ کردن بین دکل‌های مخابراتی، بدلیل سرعت زیاد وسیله نقلیه، ایجاد قطعی لحظه‌ای طبیعی است و این دلیلی بر عدم وجود پوشش نیست.

در ادامه مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر، وضعیت پوشش تلفن همراه در جاده‎های استان را تشریح کرد و گفت: در مجموع طول محورهای جاده‌ای استان ۳۳۸۳ کیلومتر و محورهای ریلی ۶۲۹ کیلومتر است که همراه اول ۹۰ درصد پوشش در محورهای جاده‌ای و ۷۵ درصد پوشش در محورهای ریلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ایرانسل نیز ۶۸ درصد پوشش در محورهای جاده‌ای و ۶۵ درصد در جاده‌های ریلی پوشش ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا