پست استان قزوین رتبه نخست طرح جی‌نف را به دست آورد

مدیرکل پست استان قزوین گفت: پست استان رتبه نخست کشوری را در ثبت نشانی استاندارد (GNAF) به دست آورده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، رحیم برخورداری مدیرکل پست این استان، از کسب رتبه نخست پست استان در طرح جی‌نف خبر داد و گفت: هیات دولت این طرح را با توجه به تأثیر آن در سالم‌سازی اقتصاد، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رساند که به‌ تبع آن در استان قزوین نیز به مرحله اجرا درآمد و عملیات بهنگام سازی کدپستی اماکن شهری هر دو سال یک‌بار و اماکن روستایی هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون طبق برنامه اطلاعات ۱۰۰ درصد اماکن شهری و حدود ۷۳ درصد اماکن روستایی به‌دست‌آمده و بر اساس آمار موجود اطلاعات ۷۰۴ هزار اماکن شهری و ۱۷۱ هزار اماکن روستایی به‌روزرسانی شده است.

یوسف رضایی نیک،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در بازدید از اداره کل پست، با بیان اینکه تاکنون در زمینه نشانی هیچ‌گونه استانداردی وجود نداشته و هر سازمانی به شیوه خود آدرس را تعریف می‌کرد، افزود:خوشبختانه اداره کل پست استان قزوین توانسته است، تمامی آدرس‌ها را طبق سه ملاک نام محله، نام معبر ماقبل آخر و طبقه و پلاک ساماندهی کند و در تهیه پایگاه نشانی استاندارد مبتنی بر اطلاعات جغرافیائی(GNAF) رتبه اول را در کشور کسب کند.

رضایی نیک ادامه داد: طرح GNAF موضوعی گسترده و نوین است که تحقق آن به مشارکت همه دستگاه‌ها نیاز داشته و با اجرای آن تمامی مکان‌ها با یک آدرس و یک کد شناخته می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از برنامه‌های آتی پست استان در سال جدید خبر داد و افزود: توسعه تجارت الکترونیک، توسعه سرویس‌های الکترونیکی پست، مدیریت نشانی مکان محور و استعلام‌های میان دستگاهی اماکن، توسعه نواحی تجزیه و توزیع و طرح جامع فناوری ازجمله برنامه‌های پیش روی پست استان در سال آتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا