سریع ترین ردیاب الکترون ابداع شد

محققان یک ردیاب الکترون ابداع کرده اند که می تواند تصاویر را در مقیاس اتمی ۶۰ بار سریع تر از هر ردیاب مشابهی ثبت کند. این سریعترین ردیاب الکترون در حال حاضر است.

موبنا – محققان بخش انرژی آزمایشگاه «لارنس برکلی» در آمریکا، یک ردیاب الکترون جدید ابداع کرده اند که می تواند تصاویر را در سطح اتمی با سرعتی بسیار بیشتر از قبل ثبت کند.

یکی از موارد استفاده احتمالا این فناوری درک بهتر از اتفاقاتی است که در مقیاس بسیار کوچک در باتری ها و میکروتراشه ها می افتد. به این ترتیب می توان از ایجاد خسارات جلوگیری کرد. از سوی دیگر یک میکروسکوپ الکترونی می تواند اختلالات در سطح اتمی را ردیابی کند.

در حال حاضر این سریع ترین ردیاب موجود است و می تواند راهگشای اکتشافات جدیدی باشد. ردیاب مذکور تصاویر را در مقیاس اتمی ۶۰ بار سریع تر از هر نمونه ردیاب مشابهی ثبت می کند. دانشمندان با کمک این فناوری می توانند کل یک آزمایش را فیلمبرداری کنند.

ردیاب الکترون که ۴D Camera نیز نامیده می شود مقدار انبوهی داده (حدود ۴ ترابایت در دقیقه) تولید می کند. «پیتر اریکس» یکی از محققان فعال در این آزمایشگاه می گوید: مقدار داده تولید معادل تماشای ۶۰ هزار فیلم با کیفیتHD به طور همزمان است.

برای این منظور محققان شبکه ای میان میکروسکوپ و ابررایانه ایجاد کردند تا این اطلاعات را به طور مرتب کنترل کنند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا