ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم در آمریکا به تاخیر افتاد

در شرایطی که پیش بینی می شد، ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم در آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شود، حالا مشخص شده که خدمات مذکور در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ ارائه می شوند.

موبنا – موبایل یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در آمریکا اعلام کرده که ارائه خدمات نسل پنجم خود را به مشترکان به تاخیر انداخته، زیرا گوشی های هوشمند سازگار با این شبکه های مخابراتی تا آن زمان در دسترس نبوده و حاضر نمی شوند.

پیش از این وریزون، اسپرینت و ای تی اند تی هم اعلام کرده بودند که ارائه خدمات نسل پنجم خود را به تاخیر می اندازند. مشکل اصلی آن است که شرکت های سازنده گوشی هنوز نتوانسته اند طیف متنوعی از گوشی های نسل پنجم را برای استفاده عموم مردم تولید کنند و قیمت معدود مدل های تولید شده از این گوشی هم بسیار بالاست.

پیش از این تی موبایل از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات نسل پنجم در حدود سی شهر آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ خبر داده بود. البته در آن زمان قرار بود گوشی های نسل پنجم در ابتدای سال ۲۰۱۹ به وفور در دسترس باشند. اما این اتفاق در عمل رخ نداد و لذا زیرساخت های ایجاد شده هم بدون استفاده باقی می مانند.

علاوه بر کمبود گوشی های نسل پنجم، یک مشکل دیگر ناسازگاری طیف های فرکانسی شبکه های نسل پنجم با برخی گوشی های تولیدی است و تا زمان حل این مشکل برخی از این گوشی‌ها غیرقابل استفاده باقی خواهند ماند. هنوز ارزیابی دقیقی در مورد زمان برطرف شدن این مشکلات وجود ندارد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا