سرعت کارت‌های حافظه با فناوری جدید افزایش یافت

انجمن اس دی در آمریکا از فرمت جدیدی برای استفاده در کارت های حافظه موسوم به میکرو اس دی اکسپرس رونمایی کرده که سرعت قرائت داده از طریق آنها را به ۹۸۵ مگابیت در ثانیه افزایش می‌دهد.

موبنا – کارت‌های حافظه به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و افزایش سرعت آنها برای دسترسی سریع به اطلاعات و جلوگیری از اختلال در عملکرد تلفن همراه و غیره ضرورت دارد.

فرمت microSD Express هم مانند فرمت SD Express مبتنی بر استفاده از رابط های کاربری NVMe 1.3 و PCIe 3.1 است که در رایانه‌های شخصی برای تعامل با کارت‌های حافظه اس اس دی به کار می‌روند. اما فرمت جدید مبتنی بر استفاده از پین‌های بیشتری است که سرعت تبادل داده را افزایش داده و سازگاری با کارت‌های حافظه قدیمی را نیز ممکن می‌کند.

کارت های حافظه جدید نه تنها سریع تر هستند، بلکه انرژی کمتری نیز مصرف می‌کنند و لذا در حین استفاده از آنها می توان فعالیت‌های مختلفی را با گوشی یا رایانه به طور همزمان انجام داد. استفاده از این فرمت زمینه را برای تولید کارت‌های حافظه جدیدی با ظرفیت بیش از یک ترابایت با سرعت بالا فراهم خواهد کرد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا