گوشی های اندرویدی دیگر نیازی به کلمه عبور ندارند

کاربران نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید این بار دلیل محکمی برای بارگذاری تازه ترین نسخه های این سیستم عامل دارند، زیرا با این کار دیگر نیازی به استفاده از کلمات عبور ندارند.

موبنا – قرار است به زودی کاربران نسخه ۷ اندروید به بعد بتوانند بدون نیاز به کلمه عبور امنیت وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف را تامین کنند.
این کار با استفاده از یک استاندارد امنیتی تازه به نام فیدو ۲ ممکن شده که استاندارد آزاد است و توسط اتحاد فیدو طراحی شده است. اتحاد فیدو متشکل از برخی از بزرگترین شرکت های فناوری است و با استفاده از آن برای ورود به محیط هر برنامه یا هر سایتی تنها باید از اثر انگشت یا پین خاص بهره بگیرید.
باید توجه داشت که اگر چه استفاده از کلمات عبور روشی ایمن برای حفاظت از داده های شخصی است، اما انتخاب کلمات عبور مناسب یک چالش جدی است و هکرها هم می توانند از روش های مختلفی برای یافتن کلمات عبور استفاده کنند. سیستم های تایید هویت دو مرحله ای نیز بسیار کاربردی هستند، اما استفاده از آنها به خصوص در صورت مسافرت به خارج از کشور دشوار است.
ابداع سیستم جدید حاصل همکاری شرکت گوگل و اتحاد فیدو است و البته استفاده از این روش در کنار روش های تایید هویت بیومتریک با استفاده از مشخصات چهره یا رگ های خونی دست می تواند امنیت بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا