آرکتایپ برند شما کدام است؟ (+لینک مطالب)

به عنوان مالک یک کسب و کار یا مدیری که فعالیت اقتصادی بزرگی را کنترل می کند آیا با آرکتایپ برند تجاری خود آشنایی دارید؟ درباره آرکتایپ ها و تفاوت آنها با یکدیگر چه میزان اطلاعات دارید؟ در این مطلب با اثرات جادویی آرکتایپ ها آشنا خواهید شد…

موبنا – افلاطون به احتمال زیاد اولین فیلسوفی بوده که برای حل مسائل مختلف و به ویژه مداخله در ارتقا سطح هوشیاری، به آرکتایپ ها مراجعه کرده است. وی از آرکتایپ های متفاوت تحت عنوان “فرم” یاد می کند. برای افلاطون دو واقعیت وجود داشته: یکی جهانی که در آن زندگی می کنیم و دیگری یک قلمرو غیر فیزیکی که متشکل از فرم ها خواهد بود. فرم های مذکور، قالب های ایده آل و یا طرح های پیش ساخته ای هستند که خود شامل ویژگی های ریزتری همچون نرمی، سختی، سیاهی، سبزی و غیره می شوند. در واقع فرم عبارت دیگری است که به جای آرکتایپ مورد استفاده قرار می گیرد.

درس اول

آرکتایپ برند شما کدام است؟ (+لینک مطالب)

چگونه می توانیم با استفاده از آرکتایپ های دوازده گانه، سطح هوشیاری و آگاهی خود را بالا برده و دستاوردهایمان از زندگی را ارتقا بدهیم؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این پرسش تاثیرگذار هستید، به مطالبی که در ادامه توضیح داده می شوند توجه کنید. نخست با تاریخچه ای از نحوه تولد آرکتایپ های مختلف شروع خواهیم کرد.

آرکتایپ ها نیروهای مخفی رفتارهای انسانی هستند. از آن جایی که آرکتایپ ها در ناخود آگاه ذهن افراد سکونت دارند (همان بخشی از مغز که نسبت به آن آگاهی نداریم)، می توانند تمام جنبه های زندگی ما از تصمیم گیری گرفته تا واکنش به مسائل مختلف را بدون آن که بدانیم تحت تاثیر خود قرار دهند. ماریا لوییز وان فرانتس نویسنده و روانشناس در “ابعاد آرکتایپال روح” می گوید: حالت های ارثی ویژه ای هستند که سبب می شوند هر فرد به شیوه ای منحصر به فرد چه به صورت بیرونی و چه درونی پاسخ گوی مسائل و مشکلات اساسی زندگی باشد.

ادامه این درس را در لینک مقابل دنبال کنید:  مشاهده

 

درس دوم

آرکتایپ برند شما کدام است؟ (+لینک مطالب)

لازم به ذکر است که در مورد هر برند خاص، یک یا دو آرکتایپ غالب قابل بررسی خواهد بود. از طرفی استفاده از آرکتایپ ها همیشه به طور آگاهانه توسط تیم های بازاریابی صورت نمی گیرد. با این وجود بنا بر جایگاه برند در بازار مربوطه و همچنین زمینه فعالیت، احساسی منحصر به فرد در مخاطب زنده می شود که اینرا جادوی آرکتایپ می نامیم! در مجموع ۱۲ آرکتایپ مختلف وجود دارد که توسط روانپزشک و فیلسوف بزرگ سوئیسی؛ کارل گوستاو یونگ<span “;=”” “=”” style=”box-sizing: border-box;”> شناسایی شد. در ادامه نگاهی به سه مورد از معروف ترین کهن الگوهای معرفی شده خواهیم داشت.

در واقع آرکتایپ ذهنیتی است که با به خاطر آوری یک برند، در ناخودآگاه مخاطب خودنمایی می کند. ماهیت و شخصیتی که زمان تولد یک برند بدان بخشیده می شود، به مرور زمان تقویت شده و در قالب یک آرکتایپ مشخص و غالب به مشتریان منتقل خواهد شد.

ادامه این درس را در لینک مقابل دنبال کنید:  مشاهده

 

درس سوم

آرکتایپ برند شما کدام است؟ (+لینک مطالب)

آرکتایپ شعبده باز با بررسی ریشه های باستانی- تاریخی و یا افسانه های قدیمی، به سادگی قابل تشخیص خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که مفهوم جادوگر هیچ ارتباطی با این آرکتایپ نداشته و حتی به آن نزدیک نیز نیست! در اصل شعبده باز با استفاده از قوانین پایه ای که در مورد نحوه عملکرد هر سیستمی صدق می کند، به ارائه راه حل برای مسائل مختلف می پردازد. آگاهی از این قوانین در هر دو بعد علمی و ماوراء طبیعی معنا می یابد! نتیجه ای که حاصل می شود، وابسته به چگونگی استفاده از ابعاد نام برده خواهد بود.

شعبده باز عمیقا معتقد است که هر چیزی در دنیا بعدی پنهانی دارد و بشر به سادگی توانایی مشاهده آن را نخواهد داشت. از طرفی؛ اغلب اوقات در این آرکتایپ، “واقعیت” به مبارزه طلبیده می شود با این باور که اکثر محدودیت های موجود را انسان ها به خودشان تحمیل می کنند! در مجموع می توان شعبده باز را هویتی هوشمند به شمار آورد که قابلیت دسترسی به اطلاعات مخفی و همینطور مهم را دارد.

ادامه این درس را در لینک مقابل دنبال کنید:  مشاهده

 

درس چهارم

آرکتایپ برند شما کدام است؟ (+لینک مطالب)

در دانش برندسازی و شاخه های مرتبط با آن، ۱۲ آرکتایپ مختلف وجود دارد که کسب و کارهای مطرح جهان، یکی یا ترکیبی از آنها را به همراه دارند. چنانچه به خوبی با آرکتایپ برند خود آشنایی داشته باشید، انتقال پیام ها و مفاهیم مورد نظر به مشتریان بسیار آسان تر از قبل می شود زیرا بدین ترتیب درک دقیقی از هویت تجاری کسب و کارتان و عوامل موثر در برتری آن نسبت به سایر کسب و کارهای مشابه خواهید داشت.

ادامه این درس را در لینک مقابل دنبال کنید:  مشاهده

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا