نخستین کارت حافظه میکرو‌اس‌دی یک ترابایتی جهان (+عکس)

کارت حافظه یک ترابایتی «سَن‌دیسک اکستریم یو‌اچ‌اس-۱ میکرواس‌دی‌ایکس‌سی» محصول متفاوتی محسوب می‌شود که به گفته شرکت سازنده سرعت خواندن اطلاعات در آن ۱۶۰ مگابایت در هر ثانیه است و سرعت انتقال داده به آن ۹۰ مگابایت بر ثانیه گزارش شده است.

موبنا – گوشی هوشمند نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند و هر آنچه تاکنون تصور نمی‌کردید را هم اکنون می‌توانند در اختیار شما بگذارند. مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند نمایشگر انعطاف‌پذیر را شامل می‌شوند، تصاویر را با کیفیت ۴ هزار پیکسل به نمایش می‌گذارند و چندین دوربین را برای تصویربرداری هرچه بهتر در اختیار شما می‌گذارند. با این وجود باید پذیرفت که تصویربرداری با کیفیت بالا باعث می‌شود حافظه داخلی گوشی هوشمند در فاصله زمانی کوتاه پر شود و بنابراین شما با مشکل مواجه می‌شوید. البته برخی گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که این روزها روانه بازار می‌شوند قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو-اس‌دی را برای کاربران فراهم می‌کنند و در این میان شرکت سَن‌دیسک امروز در جریان برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه موسوم به MWC 2019 سریع‌ترین کارت حافظه یک ترابایتی یواِچ‌اس‌-۱ را معرفی کرده است.

حافظه فلش از سال‌ها قبل به عنوان یک ابزار کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌گرفته است و شرکت سن‌دیسک هم اکنون تصمیم گرفته است با عرضه سریع‌ترین کارت حافظه یک ترابایتی این امکان را برای عموم کاربران فراهم کند تا به آسانی بتوانند تمام داده‌های مورد نیاز خود را در گوشی هوشمند یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی حمل کنند. شرکت سَن‌دیسک پیش از این کارت حافظه بزرگ از نوع اس‌دی‌ایکس‌سی را با حافظه موبایلی یک ترابایت روانه بازار کرده بود و هم اکنون در بارسلونای اسپانیا از نخستین کارت حافظه میکرواس‌دی‌ایکس‌سیبا حافظه یک ترابایت رونمایی شده است.

نخستین کارت حافظه میکرو‌اس‌دی یک ترابایتی جهان (+عکس)

کارت حافظه یک ترابایتی «سَن‌دیسک اکستریم یو‌اچ‌اس-۱ میکرواس‌دی‌ایکس‌سی» محصول متفاوتی محسوب می‌شود که به گفته شرکت سازنده سرعت خواندن اطلاعات در آن ۱۶۰ مگابایت در هر ثانیه است و سرعت انتقال داده به آن ۹۰ مگابایت بر ثانیه گزارش شده است. شرکت سَن‌دیسک به کمک فناوری‌های شرکت «وسترن دیجیتال» که هم اکنون از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود موفق به ساخت این کارت حافظه متفاوت شد. برای درک بهتر از سرعت بالای این کارت حافظه گفته شده است که کاربران می‌توانند هزار عکس باکیفیت به همراه ۳۰ دقیقه فایل ویدیویی با کیفیت ۴ هزار پیکسل را در کمتر از ۳ دقیقه به این کارت حافظه انتقال دهند.

کاربران همچنین این امکان را در اختیار خواهند داشت تا با در اختیار گرفتن اپلیکیشن‌های جدید در ماه‌های پیش‌رو، با سرعت بیشتر اطلاعات مورد نظر خود را وارد این کارت حافظه کنند. برای نامگذاری این ابزار جانبی از کلمه «اکستریم» استفاده شده است که نشان دهنده قابلیت‌های بالا و بی‌نظیر آن است و شرکت سَن‌دیسک همچنین توضیح داده است که نخستین کارت حافظه میکرواس‌دی یک ترابایتی جهان را به صورت ضدشوک، مقاوم در مقابل تغییرات قابل ملاحظه دما، ضدآب و ضد اشعه ایکس تولید کرده است.

کارت حافظه «اکستریم میکرواس‌دی‌ایکس‌سی» هم اکنون به قیمت ۴۵۰ دلار پیش‌ فروش می‌شود و البته کاربران می‌توانند مدل دیگر آن با حافظه ۵۱۲ گیگابایتی را با قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا