برگزاری سومین جشنواره «کارون کاپ» در اهواز

سومین جشنواره و مسابقات کشوری فناوری های نوین در صنعت آب و برق «کارون کاپ» استان خوزستان ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه به مدت دو در مرکز همایش‌ های‌ بین المللی‌ گیت بوستان در اهواز، برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان، «کارون کاپ» امسال در بخش های رباتیک، ایده پردازی، اختراعات، استارتاپ، سازه های ماکارونی، بتن و چرتکه با حضور پژوهشگران، علاقه‌ مندان، دانشجویان و دانش آموزان در حالی برگزار شد که به مناسبت چهلمین‌ سالگرد پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی قرار است از طرف سازمان آب‌ و برق‌ خوزستان‌ و شرکت‌ های‌ تابعه بر روی ۴۰ طرح، ایده، اختراع و استارتاپ سرمایه‌ گذاری تولید‌ و توسعه‌ انجام‌ شود.

در حاشیه این جشنواره علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان به همراه رییس پارک علم و فناوری این استان از غرفه های صنعت فناوری های نوین بازدید کردند و در جریان آخرین دستاورهای شرکت های دانش بنیان قرار گرفتند.

وی همچنین از ربات کاوش گر زیر سطحی anZan ROV بازدید کرد. این محصول با عمق عملیاتی ۲۰۰ متر و قدرت مانور بالا توانایی بازرسی تمامی مقاصد اکتشاف و نقشه برداری بستر آب ها را دارا است.

بر اساس این گزارش،کارون کاپ بزرگترین عرصه رقابت های علمی پژوهشی و سرمایه‌ گذاری صنعت آب و برق در جنوب کشور است که با هدف حمایت از ایده ها، اختراعات و شرکت های نوپا در ارائه راه حل های بهینه در صنعت آب و برق کشور برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا