هشدار آیکان در مورد حمله به زیرساخت اینترنت

سازمان آیکان که وظیفه مدیریت زیرساخت های مهم اینترنت را بر عهده دارد، با صدور اطلاعیه ای در مورد خطراتی که دی ان اس را تهدید می کند، هشدار داده است.

موبنا – بر اساس هشدار آیکان خطرات مهمی در آینده امنیت و ثبات دی ان اس را دچار مشکل می کنند و بخش های کلیدی آن ممکن است دچار مشکل شود. از همین رو ضروری است سرویس دهندگان و مالکان دی ان اس ها از دی ان اس به سیستم ایمن تر DNSSEC منتقل شوند.
DNSSEC یا Domain Name System Security Extensions افزونه ای برای پروتکل دی ان اس محسوب می شود که به مالکان اسامی دامنه در وب امکان می دهد تا سوابق و رکوردهای دی ان اس را به طور دیجیتال ثبت و امضا کنند.
رمزنگاری دی ان اس بدین شیوه دسترسی اشخاص و گروه های ثالث به دی ان اس و دستکاری آن را بدون در اختیار داشتن کلید امضای DNSSEC ناممکن می کند و لذا حمله به وب سایت ها و دستکاری ظاهر آنها با نفوذ به دی ان اس ها غیرممکن می شود.
استفاده از DNSSEC حملات هکری برای سرقت دی ان اس وب سایت ها و دستکاری ظاهر آنها را در دو ماه اخیر ناکام گذاشته و انتظار می رود بسیاری از مالکان وب سایت های اینترنتی برای مقابله با چنین مشکلی DNSSEC را به کار بگیرند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا