باکیفیت ترین عکس از سیارک های دوقلو تهیه شد (+عکس)

فضاپیمای نیوهوریزون موفق شد شش و نیم دقیقه قبل از آنکه به نزدیک ترین فاصله از سیارک های دوقلوی آلتیما ثولی برسد، باکیفیت ترین تصاویر ممکن را از آنها تهیه کند.

موبنا – دقت این تصاویر ۳۳ متر در هر پیکسل است. انسان تا به حال موفق نشده بود تصاویری با چنین کیفیت از این سیارک های دوقلوی دورافتاده که در آن سوی سیاره نپتون قرار دارند، تهیه کند.
فضاپیمای رباتیک نیوهوریزون یا افق های نو در فوریه ۲۰۰۶ به فضا پرتاب شده و نخستین فضاپیمایی است که به مطالعه در مورد سیاره ها و سیارک های بسیار دوردست منظومه شمسی پرداخته است.

باکیفیت ترین عکس از سیارک های دوقلو تهیه شد (+عکس)

تصاویر تهیه شده از سیارک های دوقلوی مذکور چهاربرابر دقیق تر از آخرین عکس هایی هستند که توسط فضاپیمای افق های نو تهیه شده است. این فضاپیما در سال ۲۰۱۵ از کنار سیاره پلوتو هم گذشته بود، اما میزان نزدیک شدن آن به آلتیما ثولی سه برابر بیشتر از میزان نزدیک شدن به پلوتو بوده است. به بیان دیگر فضاپیمای مذکور از فاصله ۶۶۲۸ کیلومتری سیارک های یادشده گذشته است.
با توجه به اینکه سرعت حرکت این فضاپیما در حین عکسبرداری از آلتیما ثولی در حدود ۵۱۵۰۰ کیلومتر در ساعت بوده، عملکرد دوربین آن بسیار رضایت بخش بوده است. دانشمندان امیدوارند با بررسی این عکس های جدید اطلاعات بیشتری در مورد سیارک های دوقلوی آلتیما ثولی به دست آورند. ماموریت فضاپیمای افقهای نو تا اواسط دهه آینده میلادی ادامه می یابد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا