رونق کسب و کارها در گرو دسترسی آسان به داده هاست

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به گسترش فعالیت بخش خصوصی در کشور، گفت: باید با لحاظ الزامات امنیتی، دسترسی آسان به داده ها برای بخش خصوص فراهم شود تا کسب و کارهای جدید بتوانند در یک فضای رقابتی برابر، کسب و کار خود را رونق دهند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پنل تخصصی چالش ها و فرصت های سلامت همراه که در حاشیه سومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز برگزار شد، گفت: در بسیاری از صنایع دنیا، داده ها به صورت پیوسته در حال افزایش است که در نتیجه آن حجم زیادی از داده های عظیم (بیگ دیتا) تولید می شود و برنامه ریزان حوزه های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی های دیجیتالی در حال تجزیه و تحلیل این داده ها هستند تا برای صنایع خود مزیت رقابتی ایجاد کنند.

وی افزود: این حرکت در کشور ما نیز شروع شده و در دومین همایش تهران هوشمند که آذرماه امسال برگزار شد از سامانه “داده باز” شهرداری رونمایی شد که با آزادسازی منابع داده ای شهرداری، گام موثری در تحقق هوشمند سازی شهری و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند برداشته خواهد شد.

سهرابی خاطرنشان کرد: چالش مهمی که برای کسب و کارها جهت استفاده از داده های باز وجود دارد بحث امنیت داده هاست که باید چارچوب و استانداردهای لازم و همچنین نحوه استفاده از داده ها در صنایع مختلف تدوین شود.

وی تصریح کرد: در برخی از صنایع مانند پزشکی داده های محرمانه وجود دارد و باید الزامات امنیتی شامل سه اصل محرمانگی داده ها، اصالت داده ها و احراز هویت مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، سومین کنگره سلامت همراه با محورهای خدمات بیمار محور در سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، مخاطرات و چالش ‌های سلامت همراه، کاربرد فناوری ‌های نوین در سلامت همراه و استانداردهای سلامت همراه با هدف ساماندهی نرم افزارهای حوزه سلامت و به دنبال برگزاری دو دوره موفق این کنگره در سال ‌های گذشته، در روزهای یکم و دوم اسفند ماه در شیراز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا