خودروی عجیب و پیشرفته «اَستون مارتین» موسوم به «پروژه ۰۰۳» (+عکس)

طراحی والکری به شکل فوق آیرودینامیکی بود و هم اکنون اتومبیل «پروژه ۰۰۳» نیز از این قاعده مستثنی نیست تا استانداردهای جدید برای طراحی بدنه خودروهای پیشرفته را ارایه دهد.

موبنا – «پروژه ۰۰۱» نامی بود که برای توسعه خودروی پیشرفته «والکری» در شرکت اَستون مارتین در نظر گرفته شد. سپس «پروژه ۰۰۲» برای ساخت «والکری اِی‌ام‌آر پرو» دنبال شد و موفقیت‌های فراوانی را هم به دنبال داشت. هم اکنون شرکت اَستون مارتین تایید کرده است که برنامه جدیدی را با نام «پروژه ۰۰۳» دنبال می‌کند و طی آن قرار است یک خودری فوق العاده پیشرفته با موتور هیبریدی بنزینی / الکتریکی ساخته شود که برای رانندگی در جاده‌ها قابلیت‌های بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد.

موتور توربوی هیبریدی بنزینی / الکتریکی این خودرو مهم‌ترین نکته‌ای است که آن را از محصولات مشابه مجزا می‌کند. اتومبیل «والکری» با موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر معرفی شد که در نوع خود بی‌نظیر بود و این موتور به عنوان شاهکار مهندسی شرکت «کازورث» معرفی شد. موتور مذکور قادر به تولید ۱۰۰۰ اسب بخار بود و توجه همگان را به خود جلب کرد. هدف از ساخت والکری این بود که قابلیت‌های کاملا متفاوت را در اختیار مردم بگذارد و در قالب یک خودروی فوق العاده و منحصر به فرد وارد جاده‌ها شود. سیستم توربویی که برای این محصول به کار گرفته شده بود نیز در نوع خود بی‌نظیر بود.

خودروی عجیب و پیشرفته «اَستون مارتین» موسوم به «پروژه 003» (+عکس)

به هر حال، «پروژه ۰۰۳» هم اکنون آماده شده است تا با قدرت بیشتر و بهره‌وری بالاتر، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برساند و البته و البته،‌ شبیه به مدل قبلی خود یعنی «والکری» به موتور هیبریدی مجهز شده است. قابلیت توربو و قابلیت الکتریکی در موتور خودرو نیاز به یک مهندسی ویژه دارد تا قابلیت نهایی خود را افزایش دهد.  توان گشتاوری موتورهای الکتریکی از جمله مواردی محسوب می‌شوند که همواره مورد توجه قرار می‌گیرند و استون مارتین برای آنکه بتواند این خودرو را با حداکثر سرعت در خیابان‌ها حرکت دهد، روی این مسئله هم توجه ویژه داشته است.

طراحی والکری به شکل فوق آیرودینامیکی بود و هم اکنون اتومبیل «پروژه ۰۰۳» نیز از این قاعده مستثنی نیست تا استانداردهای جدید برای طراحی بدنه خودروهای پیشرفته را ارایه دهد. هنوز در مورد این محصول اطلاعات زیادی منتشر نشده است، ولی با این وجود تصاویر اولیه نشان می‌دهد که استون مارتین قصد دارد محصول جدید خود را متفاوت با آنچه که تاکنون در قالب خودروهای هیبریدی پیشرفته و پرقدرت تعریف می‌شد، روانه بازار کند. سیستم آیرودینامیکی فعال و وزن پایین شاسی مهم‌ترین نکاتی محسوب می‌شوند که برای طراحی این محصول در نظر گرفته شده است و زمانی که با این خودرو با حداکثر سرعت در جاده‌ها حرکت می‌کنید، تفاوت این دو مسئله را به وضوح لمس خواهید کرد. سیستم تعلیق فعال و همچنین طراحی فضای ویژه برای حمل وسایل و چمدان‌ها از دیگر نکات در نظر گرفته شده برای این خودروی جدید محسوب می‌شود که طراحی‌های اولیه آن را نمایان می‌کند.

جزییات و تصاویر بیشتر این خودروی منحصر به فرد طی چند هفته پیش رو منتشر خواهد شد و در این میان شرکت استون مارتین اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ میلادی مدل نهایی آن را وارد بازار می‌کند. شرکت استون مارتین توضیح داد که در مجموع تصمیم دارد از این اتومبیل کوپه تنها ۵۰۰ دستگاه تولید کند و بنابراین علاقمند به این محصول می‌بایست برای خرید آن زودتر دست به کار شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا