تبدیل کارت ملی به کارت بانکی

مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: امکان استفاده از کارت هوشمند ملی به جای کارت‌های بانکی اجرایی شد و می‌توان انواع خدمات بانکی را با این روش انجام داد.

موبنا – «محمدرضاحسین زاده» روز یکشنبه در همایش «ملی شو» که با حضور «مسعود پزشکیان» نایب رییس مجلس و «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با برشمردن دستاوردهای جدید این بانک، اظهار داشت: یکی از این دستاوردها تبدیل کارت ملی هوشمند به کارت بانکی است.
وی افزود: در شرایط کنونی کارت هوشمند ملی تنها برای احراز هویت کاربرد دارد، اما بانک ملی امکان استفاده از آن به جای کارت بانکی را فراهم کرده است.
به گفته مدیرعامل بانک ملی، در گام نخست امکان استفاده از کارت هوشمند ملی در همه سرویس‌های ارائه شده در دستگاه‌های خودبانک و خوددریافت فراهم شده است و به زودی خدمات شعبه‌ای نیز قابل ارائه با کارت هوشمندملی فراهم می‌شود.
وی نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) ۶۰ را از دیگر دستاوردها در حوزه بانکداری الکترونیک برشمرد و گفت: با این نرم افزار رمزهای بانکی که فقط ۶۰ ثانیه کاربرد دارد تولید می‌شود که می‌تواند جلوی سوء استفاده‌ها را بگیرد.
حسین زاده به طرح سامانه کشوری سکوک اشاره کرد و گفت: سامانه کشوری کسب و کار در برگیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تأمین از تولید تا مصرف است.
مدیرعامل بانک ملی افزود: مصرف کنندگان نهایی، تأمین کنندگان کالا و تولیدکنندگان می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.
حسین زاده با اعلام اینکه بانک ملی در ۲ سال اخیر ارائه محصولات جدید بانکی را در دستورکار قرار داده است، افزود: پارسال ۲ نرم افزار «بام» و «بله» به نظام بانکی معرفی شد که قابلیت‌های فراوانی را برای مبادلات مالی دارند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حصور مدیران بانکی در ساختمان مرکزی بانک ملی ایران برگزار شد، محصولاتی چون «یکپارچه سازی پایانه‌های بانکی«BTM» ، «کیف پول»، «پرداخت قبوض خدمات بدون در اختیار داشتن قبض»، «ویدئو بام»، «بام شرکتی»، «بام سازمانی»، «بام ارزی»، «ملی کارت ارزی»، «سامانه هوش رقابتی»، «سامانه معماری هوشمند تراکنش‌های بانکی»، «پایگاه نقشه سرویس گرا» و «درگاه جامع مدیریت اطلاعات بانکی» رونمایی شد.
این محصولات در مرکز نوآوری بانک ملی ایران طراحی شده‌اند.
در این مراسم همچنین «ربات گویا بانک ملی» رونمایی شد که علاوه بر ارائه خدمات بانکی، امکان ارائه توضیحات درباره بانکی را دارد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا