برونسپاری خدمات از اهداف دولت الکترونیک است

مدیرکل ICT استان گیلان برون سپاری خدمات را یکی از اهداف اصلی دولت الکترونیک برشمرد و خواستار استفاده از پتانسیل دفاتر پیشخوان در شهر و روستا در این حوزه شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی با اشاره به انتخاب اعضا کمیته گفت: در انتخاب اعضا سعی بر آن شد علاوه بر رعایت دستورالعمل ابلاغی بتوانیم از توان بخش‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی و شهرداری‌ها در جهت نیل به اهداف مورد اشاره در اسناد بالادستی استفاده شود.

وی برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای تدوین راهبردی مشخص اشاره کرد و افزود: افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از اهداف اصلی دولت الکترونیک است و خواستار توجه تمامی اعضا برای تسریع در ایجاد بسترهای لازم و هدفمند برای آینده استان هستیم.

توکلی در ادامه با بیان اینکه باید از پتانسیل نهادهای نظارتی به عنوان کنترل‌کننده استفاده کنیم، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی مواردی را که در کمیته مصوب خواهد شد از سازمان‌ها و نهادها واخواهی کرده و از پتانسیل آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، شهرداری‌ها را یکی از ارکان اصلی دولت الکترونیک دانست و افزود: بخش اعظمی از خدماتی که به مردم ارائه می‌شود مربوط به شهرداری‌ها بوده که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان با الکترونیکی کردن این خدمات و سرویس‌ها امکانات خوبی را در اختیار مردم قرار داد.

وی با بیان این که دستاورد استقرار دولت الکترونیک باید تسهیل در افزایش کیفی خدمات به ارباب رجوع باشد، افزود: برنامه‌ریزی به‌ منظور جلوگیری از روزمرگی امورات لازمه تحقق این امر است.

توکلی یکی از برنامه‌های کمیته توسعه دولت الکترونیک را ارزشیابی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در دولت الکترونیک مطرح است، برنامه‌ریزی آموزشی برای کارکنان دولت در بخش‌های عمومی و تخصصی بوده که باید برنامه به روز و کاربردی برای ارتقاء سطح آموزش کارکنان ارائه و مصوب گردد.

مدیرکل ICT استان گیلان در پایان هدف اصلی این کمیته را ارائه هر چه بهتر سرویس و خدمات به مردم دانست و از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دعوت کرد تا در پیشبرد اهداف این کمیته اداره کل را حمایت کنند.

این جلسه با حضور اعضا کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی با هدف تبیین وظایف و برنامه‌ریزی برای ماموریت‌های محوله به کمیته در محل سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا