کارمندان مایکروسافت به استفاده نظامی از هولولنز اعتراض کردند

گروهی از کارمندان مایکروسافت طی اعلامیه ای از مدیران این شرکت خواسته اند قرارداد خود را با ارتش برای تامین هدست های واقعیت افزوده برای سربازان لغو کند.

موبنا – گروهی از کارمندان مایکروسافت خواهان آن هستند که این شرکت قرارداد خود را با ارتش برای تامین هدست های واقعیت افزوده هولولنز لغو کند.

به گفته این گروه از کارمندان در هدست های هولولنز، میدان جنگ واقعی برای سربازان به شکل یک بازی ویدئویی ارائه می شود.

درهمین راستا نامه ای با امضای بیش از ۵۰ کارمند مایکروسافت به طور داخلی در این شرکت منتشر شد. در این نامه عنوان شده که از ارتش با استفاده از این هدست ها به سربازان می آموزد چگونه دشمنان خود را در میدان جنگ واقعی هدف بگیرند و به قتل برسانند.

در این نامه آمده است: قرار نبود ما اسلحه تولید کنیم و ما باید بدانیم از حاصل کار ما چگونه استفاده می شود.

همچنین کارمندان از «ساتیا نادلا» مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت خواسته اند قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری با ارتش را لغو کند. پروژه تامین هولولنز برای سربازان نیز بخشی از این قرارداد است که در ماه نوامبر اعلام شد.

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد نسبت به همکاری با ارتش تعهد دارد.

این شرکت به یک پست وبلاگی اشاره کرد که «برد اسمیت»، رئیس مایکروسافت در ماه اکتبر منتشر کرده است. طبق این پست افرادی که از آمریکا محافظت می کنند باید به بهترین فناوری های این کشور دسترسی داشته باشند.

به هرحال مایکروسافت در ادامه بیانیه اعلام کرده همچنان به مشکلات مربوط به سیاست های عمومی و اخلاقی مربوط به هوش مصنوعی و ارتش می پردازد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا