پیشنهاد وزیر ارتباطات: سفر نوروزی به «دَرَک»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته استارت یک حرکت خودجوش را در زیرمجموعه خود زد و پس از آن مجموعه‌های دیگر نیز به آن پیوستند؛ در آستانه عید نوروز دوباره این حرکت از سر گرفته شده است، این بار برای رونق گردشگری منطقه «دَرَک».

موبنا – نوروز ۹۷ با توجه به وقوع زلزله کرمانشاه، وزیر ارتباطات به زیرمجموعه‌های خودش در وزارتخانه اعلام کرد، هدایای نوروزی‌شان را صرف کمک به افراد زلزله زده کنند. آذری جهرمی، امسال نیز به رسم سال گذشته چند هفته مانده به نوروز، درخواست تازه ای مطرح کرد؛ درخواستی که به گردشگری گره خورده است و باعث رونق آن می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ارتباطات صبح شنبه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت :«پارسال از شرکت‌های ارتباطاتی خواستم هزینه هدایای نوروز را صرف زلزله زدگان کنند. امسال نیز بیایید به‌جای خرید هدایا برای مدیران دستگاه‌ها یا تبلیغات، امکانات حداقلی رابرای روستای بی‌نظیر گردشگری #دَرَک فراهم کنیم تا اقتصاد مردم عزیز آن‌جا رونق گیرد و به‌ «دَرَک» ‌رفتن یک سفر جذاب شود».
تمام ما جمله «به دَرَک» را شنیده‌ایم. جمله‌ای که معمولا یک حس ناخوشایند را در شنونده به وجود می‌آورد. اما روستای ساحلی «دَرَک» در جنوب استان سیستان و بلوچستان، که در راه دو بندر مهم جنوبی چابهار و بندرعباس قرار گرفته یک جای بکر و جذاب است که به دلیل ناشناخته بودن هم‌چنان دست نخورده باقی مانده است.
این منطقه می‌تواند به مکان گردشگردی بکری تبدیل شود، اما زیرساخت‌های لازم را ندارد. اگر این زیرساخت‌ها مهیا شوند، قطعا می‌توان از این روستای محروم، یک روستا با جاذبه گردشگری بالا ساخت که هم باعث رونق گردشگری شود، هم نوروز امسال، توریست‌های خارجی را مهمان کشورمان کنند.

**یک حرکت ادامه دار
در همین راستا، سال گذشته نیز نامه‌ای با امضای سید تحسین عادلی؛ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت ارتباطات خطاب به سازمان‌ها، شرکت‌ها، پژوهشگاه‌ها، دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات و پست بانک ایران ابلاغ شد. در این نامه، حذف هدایای تبلیغاتی و صرف هزینه آن در قسمت‌های دیگر، پیشنهاد شده و آمده بود:
«با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید شمسی و تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها، بنابر دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اهتمام ویژه برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور، مقتضی است برآورد هزینه‌های مربوط به موارد مذکور را صرف کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه کرده و در شب عید گام مؤثری برداریم. از این رو کلیه سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به تهیه بسته‌های مورد نیاز با هماهنگی استانداری استان مذکور و از طریق این دفتر اقدام لازم را معمول کنند.» پس از اعلام این خبر، مجموعه‌های دیگر نیز قدم‌هایی در همین راستا برداشتند و این پیشنهاد ساده به یک کمپین بزرگ تبدیل شد که تا امسال نیز ادامه دارد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا