تصفیه هوا با پرده!(+عکس)

یک شرکت سازنده مبلمان و لوازم خانگی نمونه اولیه پرده ای را تولید کرده که قادر به تصفیه هواست و عرضه تجاری آنها برای عموم مردم را از سال ۲۰۲۰ آغاز می کند.

موبنا – این روزها مردم از روش های مختلفی برای تمیز نگهداشتن هوای منازل و بهبود کیفیت آن استفاده می‌کنند، اما Ikea با تولید پرده ای که چنین قابلیتی دارد، خلاقیت منحصر به فردی به خرج داده است.

تصفیه هوا با پرده!(+عکس)

پرده های یادشده از فرایندی مشابه با فرایندچرخش هوا در گیاهان برای تمیز کردن هوا استفاده می‌کنند. این پرده‌ها که Gunrid نام دارند از پارچه هایی تولید می شوند که بر روی انها لایه ای از مواد معدنی فوتوکاتالیست قرار گرفته است.

تصفیه هوا با پرده!(+عکس)

اگر چه شرکت سازنده حاضر به افشای جزئیات بیشتری در مورد ماهیت این مواد معدنی نشده، اما برخی محققان می‌گویند جنس ماده یادشده از دی اکسید تیتانیوم بوده که قبلا از آن در صنعت نساجی برای تولید پارچه های دارای قابلیت تصفیه هوا استفاده شده است.

تصفیه هوا با پرده!(+عکس)

این ماده وقتی در مجاورت نور قرار بگیرد، با واکنش های شیمیایی که از خود نشان می دهد موجب تجزیه مواد آلاینده ای مانند فرمالدئید می شود. فرایند یادشده مشابه با فوتوسنتز گیاهان و درختان است. قیمت این پرده منحصر به فرد هنوز اعلام نشده است.

تصفیه هوا با پرده!(+عکس)

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا