دستگاه برف‌روب خودران ساخته شد (+فیلم و عکس)

شرکت “Left Hand Robotics” اخیراً موفق به توسعه یک دستگاه برف روب خودران شده است.

موبنا – شرکت “Left Hand Robotics” واقع در ایالت کلرادو آمریکا اخیراً از دستگاه برف روب خودران خود به نام “SnowBot Pro” رونمایی کرد. دستگاه مذکور قادر است به صورت خودکار برف پیاده روها را بروبد.
استفاده از این دستگاه به گونه‌ای است که کاربران می‌بایست مسیری را که مایلند در زمان بارش برف آنجا را تمیز کنند را همراه با ابزار “Path Collection” طی کنند.

توسط این کار، ابزار مذکور مسیر را به عنوان مجموعه‌ای از ایستگاه‌های جی.پی.اس که به مرکز عملیات رباتیک ابری (ROC) متصل است، آپلود می‌کند. در آنجا، داده‌های جی پی اس به یک “برنامه مسیر یابی” منتقل می‌شوند و زمانیکه وقت آن می‌رسد که دستگاه SnowBot مورد استفاده قرار گیرد، این دستگاه به مرکز عملیات رباتیک ابری دسترسی پیدا می‌کند و آن برنامه را دانلود می‌کند. یک واحد اندازه گیری متصل که شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج است نیز به آن کمک می‌کند تا به درستی مسیر مذکور را طی کند.

دستگاه برف‌روب خودران ساخته شد (+فیلم و عکس)

البته لازم به ذکر است که دو حسگر “لیدار” (LiDAR) و شش دوربین این دستگاه نیز قادر به شناسایی هرگونه مانعی در مسیر هستند. اگر حسگرهای مذکور وجود هر گونه مانعی را که بر سر راه قرار دارد، شناسایی کنند، برف روب به صورت خودکار متوقف شده و سپس بار دیگر داده‌های مرکز عملیات رباتیک ابری را بررسی می‌کند تا آن دستورالعمل‌های لازم برای عبور از مانع را به این ماشین برف روب ارسال کند.
قدرت موتور این دستگاه ۳۷ اسب بخار است. کاربران می‌توانند همزمان توسط برنامه تلفن همراه بر فعالیت این دستگاه نظارت داشته باشند. کاربران همچنین می‌توانند به طور همزمان تصاویر قبل و بعد از برف روبی از ناحیه مورد نظر را که توسط خود دستگاه ثبت می‌شود را نیز مشاهده کنند.
قیمت این دستگاه ۳۵,۹۹۵ دلار است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا