روبات برف‌روبی!(+عکس)

صاحب روبات هوشمند برف‌روب «اسنو‌بات» می‌تواند از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود یا از طریق نمایشگری که روی داشبورد این روبات نصب شده است، به صورت لحظه به لحظه فعالیت‌های آن را زیر نظر بگیرد و حرکت آن را کنترل کند.

موبنا – مهم‌ترین اتفاقی که نارضایتی شهروندان آمریکایی شمالی را به دنبال دارد سرمای شدید زمستان و بارش‌های طولانی برف است و این مسئله باعث شده است جمع‌آوری برف برای آنها به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. ولی یک شرکت آمریکایی به نام «لِفت هند روباتیکس» که دفتر مرکزی آن در شهر کلورادو واقع شده است راهکار ویژه برای این اتفاق دارد. این شرکت روبات هوشمندی به نام «اسنوبات پرو» تولید کرده است که هم اکنون آن را در قالب یک روبات برف‌روب می‌فروشد و بر اساس توضیحات منتشر شده، این روبات خودکار و خودران می‌تواند بدون دخالت انسان همه برف‌ها را در محیط پیرامون پاک کند و مسیر را برای حرکت عابران پیاده باز کند.

ساکنان شهرهای آمریکای شمالی در فصل زمستان با مشکل بارندگی‌های شدید برف مواجه می‌شوند و «اسنوبات» به گونه‌ای ساخته شده است که پس از تشخیص پیاده‌رو می‌تواند این مسیرها را از برف پاک کند و آن را برای پیاده‌روی آماده کند. روبات هوشمند به کمک گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس مسیر خود را شناسایی می‌کند و سپس اطلاعاتی که از محیط پیرامون خود به دست می‌آورد را در «مرکز عملیات‌های روباتیک» (ROC) مبتنی بر فضای پردازش ابری منتشر می‌کند. در مرحله بعد داده‌های گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس به سیستم پردازشی منتقل می‌شوند که فناوری مربوط به این سیستم در شرکت «سوئیفت نَویگیشن» ساخته شده است.

روبات برف‌روبی!(+عکس)

زمانی که قرار است «اسنوبات» وارد عمل شود، به صورت خودکار ارتباط خود را با سیستم ROC برقرار می‌کند و سپس برنامه‌های مربوطه را از این سیستم دانلود می‌کند. واحد سنجش و اندازه‌گیری داخلی روبات که در اصل مجموعه‌ای از سیستم‌های شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج محسوب می‌شود به این دستگاه کمک می‌کند تا بتواند روی لغزنده‌ترین زمین‌های برفی و یخی هم تعادل خود را حفظ کند. این روبات همچنین دو حسگر هوشمند LiDAR را به همراه شش دوربین دیجیتالی در خود جا داده است تا از این طریق بتواند به صورت لحظه به لحظه مسیر را شناسایی کند و زمانی که سیستم ROC به آن دستور می‌دهد، روبات از حرکت باز می‌ایستد و با ارسال اطلاعات موقعیت پیرامون، برنامه جدید را دریافت می‌کند تا برای برف‌روبی به مسیر جدید برود.

حذف برف از روی زمین به کمک این سیستم روباتیک توسط یک جاروی بزرگ انجام می‌شود و این جاروی برقی قادر است در زوایای مختلف به اطراف بچرخد. یک ابزار ویژه که در قسمت انتهای روبات نصب شده است نیز این امکان را فراهم می‌کند تا پس از تمیز کردن مسیر، روی آن نمک یا ماده ضدانجماد بریزد. نیروی مورد نیاز این روبات توسط یک موتور ویژه گازوئیلی به نام «ونگارد مدل ۶۱ای» تامین می‌شود که توانی معادل ۳۷ اسب بخار تولید می‌کند. «اسنوبات» با این توضیحات به هوشمندترین و کامل‌ترین ماشین برف‌روبی جهان تبدیل شده است.

صاحب روبات هوشمند برف‌روب «اسنو‌بات» می‌تواند از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود یا از طریق نمایشگری که روی داشبورد این روبات نصب شده است، به صورت لحظه به لحظه فعالیت‌های آن را زیر نظر بگیرد و حرکت آن را کنترل کند. کاربران همچنین می‌توانند علاوه بر مشاهده فعالیت‌های «اسنوبات» از روبات بخواهند قبل و بعد از تمیز کردن مسیر از آن عکس بگیرد و به صورت لحظه به لحظه برای آنها ارسال کند.

روبات «اسنوبات پرو» از همین زمستان وارد بازار شده است و هم اکنون شرکت «نورثن همسفیر» وظیفه فروش آن را برعهده گرفته است. این طور که گفته می‌شود، شرکت سازنده قیمت این محصول را ۳۵ هزار دلار اعلام کرده است و تمام مشکلات این روبات هوشمند را تا ۵ سال پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا