پیشرفته‌ترین اسکیت برقی جهان!(+عکس)

با هر بار شارژ کامل باتری، کاربر می‌تواند معادل ۴۵ کیلومتر با این اسکیت برقی حرکت کند و البته این نکته را توجه داشته باشید که حداکثر سرعت اسکیت برقی «پانترا» به ۴۵ مایل بر ساعت معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت می رسد.

موبنا – سریع‌ترین اسکیت برقی جهان که تا امروز معرفی شده بود امکان حرکت کاربران با میانگین سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد و از این نظر رکورددار بود. این سرعت برای اسکیت‌سواری باورنکردنی است و زمانی که روی یک تخته برقی قرار می‌گیرید تا بدون هرگونه کنترل یا دسته هدایتگر با این میانگین سرعت مسیر خود را بپیمایید تجربه متفاوتی خواهید داشت. ولی رسانه‌های خبری گزارش دادند شرکت «باجا» در حال ساخت اسکیت جدیدی است که باتری ۸ ولتی دارد و می‌تواند شما را با سرعت بیشتر به جلو براند.

پیشرفته‌ترین اسکیت برقی جهان!(+عکس)

این اسکیت جدید «پانترا» نامگذاری شده است و به گفته شرکت سازنده می‌تواند یکی از بهترین و کارآمدترین وسایل نقلیه در شهرهای شلوغ باشد و البته، این سوال مطرح می‌شود که کنترل چنین ابزار حمل و نقل پرسرعتی در شهرهای پرجمعیت چگونه ممکن خواهد بود.

پیشرفته‌ترین اسکیت برقی جهان!(+عکس)

از زمانی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی نخستین اسکیت چهار چرخ الکتریکی خود را روانه بازار کرد شرایط تغییر کرده است. شرکت مذکور محصولات مختلفی را تا امروز به تولید رسانده است که از جمله آنها می‌توان به اسکیت برقی «جی۴ایکس» اشاره کرد. این اسکیت چهار چرخ با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و به گفته شرکت سازنده قادر است در کمتر از ۲.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۴۰ کیلومتر بر ساعت برساند و از این نظر یک رکورد بسیار قابل ملاحظه محسوب می‌شود.

پیشرفته‌ترین اسکیت برقی جهان!(+عکس)

ولی اسکیت جدید موسوم به «پانترا» بسیار کارآمدتر و متفاوت‌تر ساخته شده است. این محصول چهار موتور ۳.۵ کیلو واتی را در چهار چرخ خود شامل می‌شود و یک باتری ۱.۱ کیلو وات ساعتی در قسمت مرکزی بدنه آن تعبیه شده است که نیروی مورد نیاز مخصوص چهار موتور کنترلی ۱۱۰ آمپری را تامین می‌کند و این موتور در مجموع می‌تواند توانی معادل ۱۰.۷ اسب بخار را تولید کند. با هر بار شارژ کامل باتری، کاربر می‌تواند معادل ۴۵ کیلومتر با این اسکیت برقی حرکت کند و البته این نکته را توجه داشته باشید که حداکثر سرعت اسکیت برقی «پانترا» به ۴۵ مایل بر ساعت معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت می رسد.

«جرج لی» مدیر شرکت باجا در این خصوص گفت:‌ «ما به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار باشد قیمت نهایی محصول را مورد توجه قرار ندهیم، یک اسکیت پیشرفته و کامل تا چه اندازه می‌تواند پرسرعت باشد. نتیجه نهایی این اتفاق ساخت یک اسکیت بسیار پیشرفته بود که امکانات فنی بسیار ویژه‌ای دارد و با اطمینان کامل می‌گوییم که هیچ محصول مشابه دیگری در جهان ساخته نشده است که بتواند چنین امکاناتی را در اختیار کاربران بگذارد. این اسکیت چهار چرخ برقی می‌تواند رضایت تمام کاربران سخت‌گیر را به همراه داشته باشد».

او در ادامه توضیح داد: «ما هنوز حداکثر سرعت حرکت این اسکیت را به صورت عملی آزمایش نکرده‌ایم. ما هنوز هیچ فرد شجاعی را پیدا نکرده‌ایم که حاضر باشد با این اسکیت با این سرعت حرکت کند. هم اکنون یک زمین مخصوص را پیش‌بینی کرده‌ایم تا این اسکیت را بتوانیم به صورت عملی آزمایش کنیم. من فکر می‌کنم افرادی که این محصول را بخرند در نهایت بتوانند از ۷۰ تا ۸۰ درصد سرعت نهایی آن استفاده کنند. حتی اسکیت قبلی ما یعنی جی۴ایکس هم به گونه‌ای ساخته شده بود که مردم نمی‌توانستند با حداکثر سرعت آن رانندگی کنند و برای این اتفاق احساس ترس را با خود به همراه داشتند. حرکت با این اسکیت احساسی شبیه به رانندگی با یک سوپر اتومبیل فوق پرسرعت را برای شما به همراه می‌آورد. باید توجه داشته باشید که بیشتر مردم حرکت جرات رانندگی با حداکثر سرعت چنین اتومبیل‌هایی را ندارند و کمتر پیش می‌آید که به این صورت رانندگی کنند».

البته به نظر می‌رسد که «پانترا» برای شکستن رکورد جهانی گینس مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد. پیش از این یک محصول اسلونیایی به نام «نکست‌برد» توانست حداکثر سرعت خود را به ۹۵.۸۳ کیلومتر بر ساعت برساند تا از این طریق نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهانی کند. این اسکیت را شخصی به نام «میسکو اِربان» هدایت می‌کرد که یکی از قهرمانان موتور سواری و اسکیت سواری بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا