یک هزار و ۱۴۰دانش آموز در مسابقات روبوکاپ آزاد رقابت می کنند

یک هزار و ۱۴۰ دانش آموز دوره ابتدایی و متوسطه اول از ۱۳۷ مرکز آموزشی در پنجمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد دانش آموزی در دانشکده فنی دانشگاه تهران رقابت می کنند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از از روابط عمومی مسابقات روبوکاپ دانش آموزی، مسابقه روبوکاپ شامل چند مرحله است که مرحله اول ساخت ربات و ارزیابی آن به لحاظ مکانیکی، الکترونیکی و برنامه نویسی نهم و دهم اسفند در سازمان مرکزی دانشگاه تهران و مرحله بعدی آزمون فنی چهاردهم و پانزدهم اسفند در پردیس فنی و مهندسی دانشگاه تهران برگزار می شود.
اختتامیه این مسابقات نیز ۱۶ اسفند در تالار بزرگ فردوسی برگزار خواهد شد.
نادر نوبخت دبیر علمی مسابقات روباتیک دانشگاه تهران در تشریح جزئیات این دوره از مسابقات توضیح داد: هدف از برگزاری این مسابقات استعداد یابی و کشف نخبگان است و نفرات برگزیده مسابقات در دوره های تخصصی دانشگاه فنی شرکت داده می شوند.
وی ادامه داد: این افراد به صورت تخصصی تحت آموزش قرار می‌گیرند و در نهایت بعد از ۱۰ ترم آموزش تخصصی در قالب تیم های مختلف برای مسابقات مختلف در سراسر جهان اعزام می شوند.
نوبخت تصریح کرد: این آموزش ها شامل مباحث مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی است تا حدی که برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه دوره‌ اول قابل فهم باشد و دانش آموزان بعد از پایان این ۱۰ ترم به برنامه نویسی مسلط می شوند و همچنین ساخت مکانیزم های مختلف مکانیکی ربات را یاد می‌گیرند.
دبیر علمی این دوره از مسابقات در خصوص نحوه فراخوان دانش آموزان برای شرکت در مسابقات ربوکاپ یادآور شد: ما در مدارسی که در تهران مشغول فعالیت هستیم و همچنین در دیگر مراکز آموزشی تهران و شهرستان های مختلف از طریق وب سایت و پروتال فنی و حرفه ای آموزش و پرورش اطلاع رسانی کرده که در نهایت ۱۰ هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گرفتند و از بین آنها یک هزار و ۱۴۰ نفر بر اساس میزان علاقه مندی و استعداد و عملکردی که در کلاس ها داشتند، برگزیده شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا