مشتریان مراقب رمز کارت‌های بانکی خود باشند

بانک رفاه به مشتریان خود هشدار داد مراقب رمز کارت های بانکی خود باشند.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اخیراً مشاهده شده، کلاهبرداران با در دست داشتن رمز ورود به حساب بانکی اشخاص اقدام به برداشت های غیرمجاز می کنند. از این رو این بانک به منظور افزایش ضریب امنیتی تراکنش های مالی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی مشتریان از شیوه ها و شگردهای نوین کلاهبرداری بر رعایت نکات امنیتی زیر تأکید کرد:
۱. مشتریان گرامی در حفظ رمز کارت های بانکی، نهایت دقت را معمول و به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند. همچنین در هنگام خرید و استفاده از پایانه های فروشگاهی، شخصاً نسبت به انجام عملیات پرداخت، اقدام کنند.
۲. تغییر رمز به صورت دوره ای و بنا به ضرورت، در جلوگیری از اهداف مجرمانه، اثربخش است.
۳. برای انتقال وجه به حساب و کارت شخصی توسط دیگران، حضور پای دستگاه خودپرداز ضرورت نداشته و صرفاً ارائه شماره کارت، به شخص واریزکننده، کفایت می کند.
۴. مشتریان تا حد امکان در هنگام استفاده از دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروشگاهی، از عدم نصب تجهیزات اضافی بر روی آنها و عدم تعبیه دوربین های غیرمجاز در اطراف، اطمینان حاصل کنند.
۵. در صورت سرقت و مفقودی کارت در اسرع وقت و از طریق روش های زیر نسبت به غیرفعال سازی آن، اقدام کنند:
• تماس با مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی بانک (فراد) ۸۵۲۵-۰۲۱
• دستگاه خودپرداز
• موبایل بانک
• اینترنت بانک
• مراجعه حضوری به شعبه
مشتریان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به قسمت توصیه های امنیتی پورتال بانک رفاه کارگران به نشانی www.refah-bank.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا