زیست‌بوم کارآفرینی لازمه اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به حمایت اداره کل ICT از بخش خصوصی و کارآفرینی، گفت: تسهیلات خوبی در زمینه اشتغال‌زایی به جوانان پرداخت شده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشست با فعالان بخش خصوصی در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد زیست‌ بوم‌های کارآفرینی حوزه ICT در دانشگاه‌ها گفت: پایه‌های اساسی زیست‌بوم کارآفرینی از لازمه های اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان است که ایجاد این زیست بوم‌ها چرخه علم تا ثروت را تکامل می‌بخشد .

وی افزود: اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینی تسهیلات خوبی را در زمینه اشتغال‌زایی به جوانان پرداخت کرده‌ است و نیز از محل تسهیلات اشتغال روستایی حمایت‌هایی برای کارآفرینی روستاییان انجام داده است.

در ادامه این مراسم نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود همکاری مدیران ICT در استان کرمانشاه، گفت: همکاری هر چه بیشتر مدیران می تواند روند توسعه و پیشرفت را در کشور تسریع کند.

وی تاکید کرد: به جرات می گوییم پول در کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور زیاد است، اما نگرانی ما از نبود بازار لازم برای فروش محصولات این شرکت‌ها است.

جهانگرد در ادامه افزود: تسهیلات خوب با سود بسیار کم و تنفس مناسب به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود، باید تلاش کنیم سهمی از بازار برای محصولات این شرکت‌ها نیز پیدا کنیم.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین راستا به دنبال نفوذ تکنولوژی در صنایع مختلف کشور هستیم و مادامی که این حوزه‌ها به سمت استفاده از تکنولوژی High tech نروند، در بازار فروش محصولات شرکت‌های حوزه ICT مشکل خواهیم داشت.

این مقام مسئول از تصمیم جدی وزارت ارتباطات برای راه اندازی نظام فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: راه اندازی این نظام برای بهبود وضعیت سهم شرکت های حوزه ICT از بازار IT کشور در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، نشست با فعالان بخش خصوصی از جمله شرکت های فناور و دانش بنیان حوزه ICTاستان کرمانشاه با حضور نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، بهرام بادکو رییس جهاد دانشگاهی، معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه و سایر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به میزبانی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا