فناوری اطلاعات می تواند بستری برای مشارکت اقتصادی بانوان یزد باشد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به توان افزایی زنان در اقتصاد گفت: فناوری اطلاعات می تواند بستری مناسب برای مشارکت اقتصادی بانوان یزد باشد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشستی با حضور استاندار یزد گفت: نقش فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان چشمگیر است و با گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش زنان نیز در توسعه اقتصادی کشور افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر مناسبی برای کارآفرینی زنان به شمار می رود، به گزارشی درباره مهاجرت معکوس و تقویت بازار فروش صنایع دستی در منطقه کلپورگان استان سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و دسترسی به اینترنت و فضای مجازی در این منطقه باعث رونق کار و اشتغال بانوان هنرمند سفالگر شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با اشاره به برنامه‌های این وزارت برای توانمندسازی زنان کارآفرین افزود: در چارچوب یک طرح ملی و همراستا با سایر استانهای کشور، در سال جاری، با همکاری فرمانداری شهرستان‌های خاتم، تفت و میبد، نشست‌های آموزشی با حضور بانوان علاقمند در این شهرستانها برگزار شد و مفاهیم و موضوعاتی همچون آشنایی با اقتصاد دیجیتال، کسب و کارهای اینترنتی و انواع آن، نحوه راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی، خرید امن اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، و … ارایه شد.

فداکار در ادامه به نرخ بالای بیکاری در بانوان فارغ التحصیل دانشگاهی اشاره کرد و گفت: فناوری اطلاعات می تواند بستر مناسبی برای افزایش سهم مشارکت اقتصادی بانوان این استان باشد.

وی حضور و فعالیت زنان در رده‌های مدیریت یا عضو هیأت مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا (استارت آپ) را نمونه‌ای از نقش زنان در توسعه اقتصاد کشور دانست و ابراز امیداوری کرد: تجلیل از بانوان برتر و اشتراک‌گذاری الگوهای موفق و تجربیات ناموفق کارآفرینی زنان، زمینه نقش آفرینی بیشتر زنان در اقتصاد کشور را بیش از پیش فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا