پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

این خودروی شاسی بلند موتور ۱۲ سیلندر W12 با حجم ۶.۰ را شامل می‌شود و به کمک آن توان ۶۲۶ اسب بخار معادل ۴۶۷ کیلو وات را تولید می‌کند که برای یک اتومبیل توربو بسیار قابل قبول است.

موبنا – شرکت بنتلی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و گران قیمت بهترین اتومبیل اسپورت خود را با حداکثر سرعت ۱۹۰ مایل بر ساعت، با توان ۶۲۶ اسب بخار و پیشرانه گشتاور ۶۶۴ پوند فوت با نام «بنتایگا اسپید» معرفی کرده است. این اتومبیل شاسی بلند که قرار است ماه آینده در نمایشگاه «ژنو موتور شو» در معرض دید عموم قرار بگیرد، قادر است در کمتر از ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و برای آن یک موتور قدرتمند ۱۲ سیلند توربو شارژ در نظر گرفته شده است.

پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

این خودروی فوق لاکچری در خانواده شاسی بلندهای متوسط یا همان کراس‌اُورها جا می‌گیرد و ضمن برخورداری از شکل ظاهری زیبا، امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار علاقمندان می‌گذارد. شرکت بنتلی طی چند دهه اخیر اقدامات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام داده است و در این زمینه هر زمان که نام «اسپید» روی خودروهای بنتلی قرار گرفته است، یک محصول پرسرعت و پرقدرت ارایه شده است. بر این اساس می‌توان گفت «بنتلی بنتایگا اسپید» هم از این قانون مستثنا نیست و عملکرد مشابه را می‌توان از آن توقع داشت.

پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

این خودروی شاسی بلند موتور ۱۲ سیلندر W12 با حجم ۶.۰ را شامل می‌شود و به کمک آن توان ۶۲۶ اسب بخار معادل ۴۶۷ کیلو وات را تولید می‌کند که برای یک اتومبیل توربو بسیار قابل قبول است. با این توضیح می‌توان گفت موتور این اتومبیل جدید نسبت به مدل قبلی بنتایگا مجهز به موتور W12 که «ریس میلن» در تپه‌های پایکس پیک به کمک آن رکوردشکنی کرد ۲۶ اسب بخار توان بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانه گشتاور ۶۶۴ پوند فوت معادل ۹۹۹ نیوتن متر با موتور ۱۲ سیلندر خود می‌تواند در ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ مایل بر ساعت معادل ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت محاسبه می‌شود. با این توضیح می‌توان گفت از نظر سرعت هم این خودرو دو بیستم ثانیه و ۳ مایل بر ساعت بهتر از مدل استاندارد بنتایگا عمل می‌کند.

پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

«بنتایگا اسپید» در بدنه بیرونی خود تغییرات کوچکی را نسبت به مدل قبلی شامل می‌شود تا با موتور پرقدرت آن سازگاری بیشتری پیدا کند. چراغ‌های جلو و عقب اتومبیل نیز شکل ظاهری متفاوتی پیدا کرده‌اند و دستگیره درب عقب اتومبیل روی برجستگی گلگیر این محصول نخستین چیزی است که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. جلو پنجره‌ مشکی اتومبیل ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است و همچنین، چرخ‌های ۲۲ اینچی آن موجبشده است تا «اسپید» شکل ظاهری متفاوت و زیبایی داشته باشد.

پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

«بنتایگا اسپید» به سیستم انتقال سرعت اتوماتیک ۸ حالته مانند مدل قبل مجهز شده است و همچنین سیستم ویژه چهار چرخ متحرک برای آن در نظر نظر گرفته شده است و علاوه بر این راننده می‌تواند قابلیت‌های دیگری از جمله قفل الکترونیکی دیفرانسیل و ۸ حالت رانندگی را در اختیار داشته باشد. در سیستم برنامه‌ریزی این خودرو هم برخی تغییرات اعمال شده است و راننده می‌توانند با قرار دادن خودرو در حالت «اسپورت» خروجی قدرت موتور را به حداکثر برساند و از نهایت توان خروجی اگزوز و سیستم تنظیم تعلیق هم بهره ببرد.

پرسرعت‌ترین شاسی بلند بنتلی معرفی می‌شود (+عکس)

برای مقایسه بهتر، مدل استاندارد «بنتلی بنتایگا» پیشرانه گشتاور ۴۴۷ کیلو وات را با موتور توربو شارژ W12 شامل می‌شود. در این میان مدل «اسپید» توان توربوی بیشتر را ارایه می‌دهد و حداکثر توان آن به ۴۶۷ کیلو وات می‌رسد. در مقایسه با این دو محصول، مدل استاندارد با حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و مدل جدید می‌تواند حداکثر سرعت خود را به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برساند. خودروی جدید همچنین دو بیستم ثانیه سریع‌تر سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته «بنتلی بنتایگا اسپید» از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار جهانی می‌شود و هنوز قیمت نهایی آن مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا