وزیر اقتصاد: مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و مشکلات پیش آمده در برخی کالاها، به دلیل اختلال در نظام توزیع اتفاق افتاده است.

موبنا – فرهاد دژپسند در حاشیه دومین همایش ملی اقتصاد دفاع در جمع خبرنگاران ادامه داد: آمریکا به دنبال آن بود تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما در عمل موفق نشد.
وی ادامه داد: دولتمردان کاخ سفید خواهان این بودند که با اعمال تحریم ها معیشت مردم دچار مشکل شود اما در اغلب موارد با بررسی هایی که صورت گرفته، مشکلی وجود ندارد.
دژپسند با اشاره به اینکه وارات کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و از نظر تامین کالاهای اساسی مشکل نداریم، افزود: در تامین برخی از کالاها مشکلاتی داشتیم که با ورود دولت این موارد کاهش پیدا می کند؛ از ابتدا نیز مشخص بود که این مشکلات به دلیل اختلال در نظام توزیع رخ داده است.
وی تاکید کرد: آمریکا به دنبال قطع ارتباط ایران با دنیا بود اما دیدیم که ایران در انزوا قرار نگرفت و حتی اجلاس ورشو با آنچه که می خواست فاصله زیادی داشت.
به گفته وزیر اقتصاد، آمریکا در تحریم ایران، در جمیع جهات به اهداف خود نرسیده و توانستیم با وحدتی که داشتم مشکلات را پشت سر بگذاریم؛ البته راه درازی در پیش است و باید با قوت و هماهنگی بیشتر این راه را ادامه دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره واگذای سهام و بنگاههای دولتی به بخش خصوصی نیز گفت: هفته آینده در خصوص واگذاری ها تصمیم گیری می شود.
به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی «اقتصاد دفاع» امروز با حضور مسئولان کشوری و لشگری در محل دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا