تامین مالی از طریق بازار سرمایه به اقتصاد کمک می کند

در دومین همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه کارشناسان این حوزه به استفاده از ابزارهای مالی در بازار سرمایه تاکید کردند و این موضوع را از راهکارهای رشد اقتصاد بیان کردند.

موبنا – محمودرضا خواجه نصیری -نایب رئیس شرکت بورس- در دومین همایش تأمین مالی از طریق بازار سرمایه درباره کارکرد اوراق منفعت، گفت: طیف متنوعی از ابزارها در بازار سرمایه وجود دارد و متقاضیان می‌توانند متناسب با توجه نیاز خود از این ابزار استفاده کنند. اوراق منفعت مبتنی از جمله راه‌های تأمین مالی است که شرکت‌ها می‌توانند از این اوراق تأمین مالی کنند.
خواجه نصیری در ادامه به بررسی شیوه تأمین مالی از طریق اوراق منفعت پرداخت و گفت: یکی از صنایعی که از این اوراق استفاده کرده، صنعت نفت بوده است که توانسته کمک شایانی به این صنعت کند. ضامن امین و متعهد پذیره‌نویسی و بازار گردانی سه رکن اصلی دارد.
همچنین محسن فاضلیان، مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن با اشاره به اهمیت صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان شکل ساختار یافته مشارکت مدنی سنتی در تولید پروژه‌های مسکن در بازار سرمایه است که به شکل صندوق‌های زمین و ساختمان نمایان می‌شوند. به عبارت دیگر این صندوق‌ها وظیفه تأمین مالی برای پروژه‌های صنعت ساختمانی را برعهده دارند.
وی در خصوص ویژگی‌های صندوق‌های زمین و ساختمان بیان کرد: برای اینکه این صندوق‌ها به پروژه‌ای وارد شوند، اسناد مالکیت زمین باید بدون شرط و برای انتقال به صندوق آماده باشد.
مدیرعامل تأمین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: از سوی دیگر هدف از پروژه باید احداث واحدهای مسکونی و تعداد این واحدها بیش از ۵۰ واحد باشد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا