همه شهرهای استان زنجان دارای پوشش ۳Gو۴G هستند

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به پوشش ۱۰۰درصدی اینترنت در شهرهای استان زنجان گفت: در این استان تلفن همراه ۹۷ درصد جمعیت را پوشش می دهد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان وحید فرخی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به پوشش جمعیتی۹۷ درصدی تلفن همراه، وضعیت فناوری اطلاعات IT را در زنجان مطلوب دانست و اظهار کرد: از مجموع ۸۸۴ روستای دارای سکنه ۷۷۷ روستا تحت پوشش تلفن همراه هستند که این میزان ۸۷ درصد از مجموع کل را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه همه شهرهای استان زنجان دارای پوشش ۳Gو۴G هستند افزود: بالغ بر ۹۱۱هزار نفر در استان مشترک اینترنت هستند و ضریب نفوذ اینترنت سیار بیش از ۷۵ درصد است.
فرخی یادآور شد: ۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت و ۲۹۷ روستا از تکنولوژی ۴Gبهره مند هستند و تصریح کرد: تا پایان مهر ۹۸ همه ی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می گیرند.

فرخی گفت: پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن GNAF به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق یافته است و پروژه فراهم کردن امکان دسترسی خانوارها به شبکه ملی اطلاعات با حداقل سرعت دسترسی ۲۰ مگابیت بر ثانیه با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی به صورت نسبی ۷/۵۴ در صد تحقق یافته که این مقدار تا پایان شهریور سال آینده به صورت ۱۰۰ درصدی تحقق می یابد.

وی افزود: پروژه حمایت از توسعه محتوای بومی و ایجاد کسب و کارهای دیجیتالی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام است و این پروژه به صورت ملی و یکپارچه انجام می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا