۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری در استان ایلام اجرا شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد تومان در این استان اجرا شده است اظهار کرد: بیش از ۴۰ سایت GSM روستایی در سال جاری به همراه اول تبدیل شده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه شورای اداری حوزه ارتباطات اظهار کرد: هماهنگی و انسجام موجود در حوزه ارتباطات ایلام موجب پایداری شبکه، رضایت عمومی مردم و ارتقاء شاخصهای ارتباطی این استان در سطح کشور شده است.

وی با اشاره توسعه زیرساختهای استان ایلام گفت: طرح توسعه فیبرنوری در مراحل پایانی است و تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیاردتومان اجرا شده است.

بیرامی ادامه داد: درحوزه پوشش تلفن همراه و اینترنت با اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر بیش از ۴۴۶ روستا از خدمات تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند و مهمترین برنامه در دست اقدام وزارت ارتباطات برای مناطق محروم و روستایی اجرای بیش از ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی پست بانک در مناطق روستایی افزود: در مناطق روستایی و محروم استان ۴۰ دستگاه ATM نصب شده است و در حال رایزنی برای افزایش این تعداد دستگاه در ایلام هستیم.

مدیرکل ICT ایلام کسب رتبه اول کیفیت در خدمات پستی توسط شرکت پست این استان را ارزشمند توصیف و تاکید کرد: پروژه GNAF تنها ۳۵درصد آن مربوط به شرکت پست می شود و مراحل آن در شرکت پست بصورت۱۰۰ درصد انجام شده است.

بیرامی کسب رتبه برتر در جشنواره شهیدرجایی، ایجاد مرکز اگریگیتوری در ایلام، خدمات به زائرین اربعین، ارتقاء سایتهای تلفن همراه در این استان، پوشش ۸۶ درصدی جاده استان را از دیگر اقدامات مهم حوزه ارتباطات استان در سال جاری عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مجتبی علیرحمی بعنوان مسئول امورایثارگران حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات استان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا