پهنای باند کرمانشاه در سال جاری به۷۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از ارتقاء پهنای باند استان از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۷، رشد ۱۷۵ درصدی مشترکین اینترنت پرسرعت، افزایش ۲۸ برابری رشد ظرفیت شبکه انتقال و افزایش ۲۷ برابری رشد کاربران اینترنت خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در جلسه شورای مدیران ICT با اشاره به سفر نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری و مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان اظهار کرد: در ۵ سال اخیر تلاش‌های زیادی برای ارتقاء ارتباطات مخابراتی استان کرمانشاه انجام شده است.

وی از ارتقاء پهنای باند استان از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به ۷۰۰ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۷، رشد ۱۷۵ درصدی مشترکین اینترنت پرسرعت، افزایش ۲۸ برابری رشد ظرفیت شبکه انتقال و افزایش ۲۷ برابری رشد کاربران اینترنت خبر داد.

بهنیا تصریح کرد: پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در تمامی شهرستان‌های کرمانشاه ایجاد شده است و در این زمینه شاهد رشد ۳۳ برابری نسبت به سال ۹۲ بودیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اقدامات انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب حدود ۴۸۰۰ پروژه و طرح در استان سرمایه‌گذاری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به الزامات و سیاست‌های امنیتی مانند سند افتا، سندهای ملی و سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در بحث آموزش، مراقبت و آگاهی رسانی، اظهار کرد: دوره های متعددی برای مدیران و کارشناسان IT دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده و در بازدیدهای دوره‌ای که از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته، بیشتر این دستگاه‌ها از نظر وضعیت امنیت سایبری روند روبه رشدی داشته‌اند.

در ادامه نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات خوب و موفق مدیران ICT کرمانشاه در بحران زلزله بیان کرد: همدلی و هم افزایی مدیران ICT کرمانشاه کاملا قابل رویت است.

وی با اشاره به ایجاد مدل اجرایی اشتغال زایی و کسب و کار، افزود: بازارسازی برای خدمات، تولیدات و محصولات در کشور ایجاد شده است و ارتقا صنعت جز اولویت های برنامه های وزارت ارتباطات است و این وزارت با پرداخت تسهیلات از متقاضیان حمایت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا