بوئینگ زیرآبی می رود! (+عکس)

شرکت بوئینگ با عقد قراردادی به ارزش ۴۳ میلیون دلار با نیروی دریایی ارتش امریکا برای آن چهار ربات بزرگ زیردریایی به نام اورکا تولید می کند.

موبنا – این ربات های زیردریایی غول پیکر با همکاری شرکت دیگری به نام Huntington Ingalls Industries ساخته خواهند شد و طول آنها به ۱۵.۵ متر می رسد.

بوئینگ زیرآبی می رود! (+عکس)

زیردریایی های مذکور می توانند در آب های آزاد حرکت کنند و برای این کار نیازی به دخالت انسان ندارند، زیرا بر روی آنها سیستم ناوبری خودکار و یک بخش سوخت رسان ویژه نصب شده که موجب می شود اورکا بتواند با یک بار سوخت گیری مسافتی برابر با ۱۲۰۳۸ کیلومتر را طی کند.

بوئینگ زیرآبی می رود! (+عکس)

استفاده از ربات های زیردریایی برای انجام ماموریت های نظامی و غیرنظامی مدتی است آغاز شده، اما ربات های یادشده تا به امروز کوچک و کوتاه برد بوده اند و نمی توانستند مسافت زیادی را طی کنند. اما اورکا علاوه بر اینکه ابعاد بزرگی دارد قادر به طی ۱۲ هزار کیلومتر مسیر نیز هست.

بوئینگ زیرآبی می رود! (+عکس)

اورکا که دارای موتوری دیزلی – برقی است برای انجام انواع ماموریت های نظامی مانند مین روبی، مقابله با کشتی ها و دیگر زیردریایی ها، جنگ الکترونیک، حمله به اهداف دشمن و غیره قابل استفاده است. این ربات می تواند ۵۶.۶ متر مربع بار حمل کند و برای به آب انداخته شدن نیازی به استفاده از کشتی ندارد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا