دوچرخه‌های برقی «جنرال موتورز» وارد خیابان‌ها می‌شوند (+عکس)

جنرال موتورز اعلام کرد که در مرحله نخست قصد دارد این دوچرخه‌های جدید و الکتریکی را در کشورهای آلمان، بلژیک و هلند عرضه کند و بازاریابی‌های اولیه نشان داده است مردم این کشورها بیش از دیگر نقاط جهان تمایل به استفاده از دوچرخه برقی دارند.

موبنا – شرکت «جنرال موتورز» که نوامبر گذشته نخستین محصول در خانواده دوچرخه‌های الکترونیکی را معرفی کرد، امروز گام جدید خود در این زمینه را در معرض دید عموم قرار داد و طی آن یک وسیله نقلیه مجهز به دو چرخ با موتور الکتریکی ارایه شد که امکانات ویژه‌ای را شامل می‌شود.

دوچرخه‌های برقی «جنرال موتورز» وارد خیابان‌ها می‌شوند (+عکس)

شرکت جنرال موتوزز دوچرخه‌های الکتریکی «مِلد» و «مِرج» خود را تحت برند ARĪV عرضه می‌کند که نام آن از چند شرکت زیرمجموعه تشکیل شده است و ایده راه‌اندای آن بر اساس یک پروژه با جایزه ۱۰ هزار دلاری بوده است. این نام با برند «جنرال موتورز» که خودروهای برقی خود را روانه بازار می‌کند تفاوت دارد و با این وجود دوچرخه‌های آن کارآمد و زیبا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

هر دو دوچرخه مذکور بر اساس یک بدنه ساده طراحی شده‌اند، یک لوله منحنی چرخ جلو و عقب آن را به یکدیگر متصل می‌کند و در قسمت مرکزی این لوله صندلی تعبیه شده است،‌ و یک لوله مجزا فرمان را در اختیار دوچرخه‌سوار می‌گذارد. این دوچرخه با اندازه متوسط و مجهز به موتور الکتریکی در بدنه خود باتری را هم شامل می‌شود که با هر بار شارژ کامل باتری کاربر می‌تواند معادل ۶۴ کیلومتر را با آن براند و همچنین دستیار رانندگی پدال در چهار سطح مختلف برای آن در نظر گرفته شده است تا در نهایت حداکثر سرعت دوچرخه را به ۲۵ کیلومتر بر ساعت برساند.

دوچرخه‌های برقی «جنرال موتورز» وارد خیابان‌ها می‌شوند (+عکس)

برای این دوچرخه چراغ‌های ال‌ای‌دی قابل شارژ با باتری مچزا در قسمت جلو و عقب در نظر گرفته شده است و این چراغ‌ها ورودی یو‌اس‌بی را نیز در خود جا داده‌اند و از طریق اپلیکیشن مربوطه اطلاعات لازم را روی گوشی هوشمند در اختیار کاربران بگذارند. اپلیکیشن مخصوص این دوچرخه که روی گوشی هوشمند نصب می‌شوند امکانات فراوانی را در خود جا داده است و میانگین سرعت حرکت تا شارژ باتری و نقشه مربوط به مسافت پیموده شده را در اختیار کاربر می‌گذارند.

هر دو دوچرخه جدید «مِلد» و «مِرج» با اندازه متوسط بدنه و تمام امکانات لازم برای طی کردن مسافت‌های شهری ساخته شده‌اند و در این میان مدل «مِرج» یک گام جلوتر رفته است و بر این اساس کاربران می‌توانند بدنه دوچرخه را از قسمت میانی تا کنند تا فضای کمتری را اشغال کند. این دوچرخه‌ها همچنین یک حالت ویژه در اختیار دارند که با نام «واک» به معنی «قدم زدن» شناخته می‌شود و زمانی که این حالت رانندگی فعال می‌شود، موتور الکتریکی دوچرخه در سبک‌ترین حالت قرار می‌گیرد و امکان بالا رفتن از سربالایی را برای کاربر آسان می‌کند.

دوچرخه‌های برقی «جنرال موتورز» وارد خیابان‌ها می‌شوند (+عکس)

جنرال موتورز اعلام کرد که در مرحله نخست قصد دارد این دوچرخه‌های جدید و الکتریکی را در کشورهای آلمان، بلژیک و هلند عرضه کند و بازاریابی‌های اولیه نشان داده است مردم این کشورها بیش از دیگر نقاط جهان تمایل به استفاده از دوچرخه برقی دارند. قیمت این دوچرخه‌ها نیز از هم اکنون مشخص شده است و بنابراین کاربران کشورهای هلند و بلژیک می‌توانند «مِلد» و «مِرج» را به ترتیب با قیمت‌های  ۲۸۰۰ یورو و ۳۴۰۰ یورو خریداری کنند. کاربران آلمانی نیز دوچرخه‌های مذکور را اندکی ارزان‌تر می‌خرند و این دو محصول برای کشور آلمان با قیمت ۲۷۵۰ یورو و ۳۳۵۰ یورو عرضه می‌شود. کاربران از هم اکنون می‌توانند این دو محصول را پیش‌خرید کنند و قرار است دوچرخه‌های برقی جنرال موتور از فصل دوم سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا