هشدار هواوی به نیوزلند؛ به آمریکا نپیوندید!

شرکت چینی هواوی با انتشار پیامی هشدارآمیز به کشور نیوزلند برای توقف فعالیت و ممنوعیت فروش تجهیزات و محصولات آن، توصیه کرده است که از کمپین خصمانه آمریکایی‌ها تبعیت نکند.

موبنا – هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

بر اساس گزارش گاردین، همانطور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان خاطرنشان کرده بودند، ایالات متحده آمریکا هنوز هم از تلاش برای جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت هواوی و همچنین تخریب نام و آوازه این غول تکنولوژی چینی دست برنداشته است و سعی دارد به کشورهای هم پیمان خود در این خصوص هشدارهای جدی‌تری داده و از آنها درخواست کند که از ادامه فعالیت‌های شرکت هواوی در نصب تجهیزات و راه اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G جلوگیری به عمل بیاورند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

حالا به نظر می‌رسد که هواوی با انتشار پیام جدیدی به مقامات و مسئولان مخابراتی در نیوزلند هشدار داده است که در صورت توقف فعالیت و ممنوعیت فروش تجهیزات و محصولات هواوی در این کشور، با مشکلات متعدد و هزینه‌های هنگفتی مواجه خواهد شد که در نهایت به هیچ عنوان به نفع نیوزلند تمام نخواهد شد.

نیوزلند نیز به تبعیت از ایالات متحده آمریکا که به اتهام جاسوسی و تحویل اطلاعات خصوصی کاربران به دولت چین و همکاری با آن فروش و فعالیت هواوی را ممنوع و متوقف کرده بود، اعلام کرده بود که می‌خواهد فعالیت شرکت چینی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کند.

حالا به نظر می‌رسد که این شرکت به شدت از دست به یکی کشورهای متحد و هم پیمان ایالات متحده آمریکا ناراحت و خشمگین شده است و در پیامی به نیوزلند نوشته است که تصمیم برای ممنوعیت محصولاتش درست همانند کنار گذاشتن تیم قدرتمند بازی راگبی برای این کشور است و آن را با چالش‌های زیرساختی و بزرگی مواجه خواهد ساخت.

از آنجایی که شرکت هواوی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای جهان به شمار می‌رود و تلاش و فعالیت‌های متعددی نیز در راستای توسعه و گسترش شبکه اینترنت ۵G کرده است، حذف زیرساخت و تجهیزات توسعه داده شده توسط هواوی و ممنوعیت فعالیت و فروش آن در این کشور می‌تواند تصمیم بسیار پر هزینه‌ای برای کشورهای مذکور بخصوص نیوزلند محسوب شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا