جزییات احداث نزدیک به ۵۰۰۰کیلومتر فیبرنوری در کشور

موبنا – مهرداد ترابیان – مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -، درباره جزئیات شروع عملیات احداث نزدیک به ۵۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری در کشور که پیش از این وزیر ارتباطات از آن خبر داده بود، گفت: فیبرنوری زیرساخت توسعه ارتباطات به حساب می‌آید. از این رو برای ایجاد ارتباطی با کیفیت و با سرعت بالا تعدادی از روستاهای کشور، طرحی برای کشیدن نزدیک به ۵۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد با ظرفیت و کیفیت بیش‌تر ارتباطات تدوین و به مرحله اجرا درآمد.

عملیات پایلوت آغاز شد

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال آینده قرار است احداث آن به پایان برسد، افزود: این پروژه که با همکاری شرکت مخابرات ایران از ماه گذشته به عنوان پایلوت در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است، ظرفیت بیش‌تری به استان‌های محروم‌تری چون فارس، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و خراسان شمالی اختصاص پیدا کرده است.

بنابر اعلام وزارت ارتباطات، به گفته ترابیان، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در استان‌های محروم، عملیات کشیدن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر و مابقی استان‌ها ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرایی می‌شود.

روز گذشته، محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – از شروع عملیات احداث ۴۹۶۰ کیلومتر فیبرنوری در نقاط مختلف کشور برای افزایش کیفیت خدمات نسل سوم و چهارم در حاشیه شهرها و جاده‌ها خبر داد.

 منبع: ایسنا 
خروج از نسخه موبایل