آگاه سازی بدنه جامعه مهمترین راهکار‌ رشد امنیت در فضای مجازی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با تاکید به افزایش امنیت در فضای مجازی گفت: آگاه سازی بدنه جامعه با عمق دادن به آموزش‌های همگانی، مهمترین راهکار‌های رشد امنیت در فضای مجازی محسوب می شود.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در نشست تخصصی پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از بروز تخلفات راهی جز یکپارچه سازی خدمات و به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی بر بستر شبکه ملی اطلاعات و استقرار کامل دولت الکترونیکی در همه اجزای حاکمیت وجود ندارد.

وی افزود: برای امنیت اطلاعات رایانه ای باید قوانین و مقررات متناسب با تحولات عرصه فناوری اطلاعات را اصلاح کنیم تا راه برای مجرمین و متجاوزان به این فضا بسته شود و شهروندان در امنیت قادر به فعالیت در این فضا باشند.
سهرابی توجه به صدمه ندیدن کسب و کارهای اینترنتی که بر بستر پلتفرم های موجود در فضای مجازی فعالیت می کنند را در برخورد با متخلفان این فضا با اهمیت دانست و خواستار توجه به آن شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین آگاه سازی بدنه جامعه با عمق دادن به آموزش‌های همگانی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه از جمله رسانه‌ها و شفاف سازی آسیب‌های این حوزه را از مهمترین راهکار‌های رشد امنیت در فضای مجازی عنوان کرد.

در ادامه احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه طی ۱۰ ماه سال جاری، ۶۳ درصد از جرایم فضای مجازی در سطح استان کشف شده است، اظهار کرد: در عصر پست مدرنیته، فضای مجازی دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است که باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسوول در این خصوص با هماهنگی بین بخشی در ابعاد مختلف اقدامات خود را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی، فضای ذهنی مردم را تا حدود بسیار زیادی به خود مشغول کرده است، گفت: هنر ما این است که ضمن استفاده مناسب از فرصت‌های این حوزه، تهدید آن را نیز شناسایی و به فرصت تبدیل کنیم.

گودرزی در ادامه به تشریح وضعیت بانکداری الکترونیکی پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارد و موضوع امنیت در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار با اهمیت است، امنیت در فضای مجازی یک محصول نیست بلکه یک فرآیند نسبی است که با همکاری و همیاری سایر نهاد‌های مرتبط با این موضوع میسر می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا