آموزش دانش آموزان کارآفرین در اولویت برنامه های اداره کل ICT کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از وجود بسترهای لازم در زمینه فناوری اطلاعات جهت رشد و فرهنگ سازی راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات میان دانش‌آموزان در مدارس استان خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در جلسه فرهنگ سازی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری در مدارس با معرفی خدمات قابل ارائه در حوزه فناوری اطلاعات به دانش‌آموزان جهت ایجاد بسترهای رشد و پیشرفت آنها، بیان کرد: فرهنگ‌سازی کسب و کار در دوران تحصیل دانش‌آموزان می‌تواند در آینده شغلی آنان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در این راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در زمینه‌های آموزش تولید محتوا، تولید نرم‌افزارهای موبایلی، برگزاری دوره‌های آموزشی رباتیک و برگزاری رویدادهای کارآفرینی دانش‌آموزی می ‌تواند با کمک دانشگاه‌ها و مراکز ICT ایجاد شده در استان کرمانشاه با اداره کل آموزش و پرورش مشارکت و همکاری لازم را داشته باشد.

بهنیا در ادامه گفت: ما باید از همان دوران تحصیلی، روش‌های کسب و کار را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و در کنار تحصیلات دانشگاهی، زمینه‌های ورود آنان به بازار کار را فراهم کنیم.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: در مدارس استان کرمانشاه استعدادهای بی نظیری یافت می شوند که از همان دوران دانش آموزی می بایست این استعدادها شکوفا شوند که می توان از بسترها و ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات در استان برای این منظور بهره گیری کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر بسترهای ارتباطی لازم برای ارائه چنین خدماتی در ارتقاء سطح کیفی آموزش و تربیت دانش‌آموزان در این استان فراهم است و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه آمادگی لازم را جهت هرگونه همکاری با آموزش و پرورش دارد.

در پایان جلسه تفاهم نامه ای بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اداره کل آموزش و پرورش جهت همکاری‌های مشترک در زمینه فناوری اطلاعات منعقد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا