بخش خصوصی استان یزد در پروژه های سلامت الکترونیک کشور حمایت می شود

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی استان یزد در پروژه های سلامت الکترونیک کشور مورد حمایت قرار می گیرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، رضا باقری‌اصل عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در سفر به یزد، گفت: استان یزد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم را برای اجرای پایلوت نظام سلامت الکترونیک دارد و از پیشنهادها، راهکارها و طرح‌های پیشنهادی استان نیز محصولات و خدمات بخش خصوصی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ماموریت خود از سوی دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: گزارش‌های لازم در این زمینه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق دبیرخانه شورا به رییس جمهور داده می شود، اقتصاد حوزه سلامت، حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و بین ۷ تا ۱۱ درصد از سهم GDP را در بر می‌گیرد.

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک را یادآور شد و سیاست کشور را شفاف‌سازی نظام سلامت و کیفیت مطلوب در ارایه خدمات برشمرد.

باقری‌اصل ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری و ارایه رابط‌های کاربردی برنامه نویسی (API) مختلف در راستای تولید نرم افزارهای گوناگون با رعایت استانداردها را برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در این بخش، ضروری دانست و به برخی از سامانه‌ها و خدمات مرتبط با این حوزه مانند کارپوشه ملی ایرانیان، ابزارهای پرداخت مستقیم و فین‌تک ها، اطلاعات و سرویس‌های پایه برای تشکیل پرونده سلامت، سرویس‌های ستاره چهار مربع (#۴*) برپایه USSD، و سایر سرویس‌های در حال ارایه در مرکز ملی تبادل اطلاعات همچون استعلام احراز هویت، شاهکار، استحقاق بیمه و … را اشاره کرد.

در ادامه اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، در گزارشی کوتاه از عملکرد ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، به تشکیل و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد اشاره کرد و اجزای موجود و فعال این زیست‌بوم در استان را در بخش‌های زیرساختی، سرمایه انسانی، تامین مالی، نهادهای پشتیبان، فرهنگ، و تحقیق و توسعه معرفی کرد.

وی همچنین با اشاره به رتبه سوم استان یزد در شاخص توسعه یافتگی استانها، وضعیت استان در مهمترین شاخص‌های ارتباطی همچون پهنای‌باند ورودی و واگذار شده، ضریب نفوذ در بخش تلفن ثابت، سیار و اینترنت را گزارش داد.

عضو هیأت مدیره منطقه ویژه علم و فناوری یزد، با اشاره به تاسیس و شروع به کار رسمی منطقه ویژه علم و فناوری یزد از سال ۹۶ به عنوان یک سازمان تجاری غیردولتی، و قرار داشتن فناوری اطلاعات در محورهای اولویت‌دار این منطقه، همکاری بین سازمان فناوری اطلاعات ایران و منطقه ویژه را خواستار شد و با توجه به ظرفیت‌های قانونی سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، سهامداری این سازمان را در منطقه ویژه یزد پیشنهاد کرد.

فداکار با اشاره به وجود و فعالیت شرکت‌های فناور یزدی در حوزه سلامت الکترونیک، شناخت و توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و بکارگیری آنها در توسعه دولت الکترونیک و خدمات الکترونیکی سلامت در سطح ملی را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد تا شرکت‌های بخش خصوصی نیز ضمن حفظ استقلال و عدم وابستگی به منابع دولتی، با آشنایی با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت بتوانند محصولات و خدمات خود را توسعه دهند و در راه پیشرفت هرچه بیشتر کشور گام بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا